Master's Degree Programme in Business Studies
Degree title:
Master of Science (Economics and Business Administration)
Degree program type:
Master's Degree
Credits:
120 cr
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics
Coordinating organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics
Curriculum periods:
2021-2022, 2022-2023, 2023-2024
Description
Kauppatieteiden maisteriohjelman opinnot koostuvat valitun opintosuunnan syventävistä opinnoista, viestintä- ja kieliopinnoista, yleisopinnoista sekä vapaasti valittavista opinnoista. Tutkintoon sisältyy opinnäytetyö.
Johtamisen syventävissä opinnoissa luodaan syvällistä tietoa ja kriittisyyttä korostavat valmiudet organisaatioiden ja niissä toimivien ihmisten hyvään ja vastuulliseen johtamiseen. Johtamisen syventävissä opinnoissa on kaksi suuntautumisvaihtoehtoa, jotka ovat henkilöstön johtaminen ja johtajuus eri konteksteissaan sekä organisaatiot ja niiden toimintaympäristöt. Henkilöstön johtamisen alueella tarkastellaan esimiestyötä ja henkilöstövoimavarojen johtamista vastuullisen johtamisen ja organisaation suorituskyvyn kannalta. Organisaatiot ja niiden toimintaympäristöt opiskelualueena suuntautuu yrityksen ja yhteiskunnan välisen suhteen analysointiin ja tulkintaan. Fokuksena on tällöin vastuullinen liiketoiminta ja johtaminen.
Laskentatoimen syventävät opinnot koostuvat laskentatoimen eri osa-alueiden, kuten johdon laskentatoimen ja rahoituksen laskentatoimen käytäntöjä ja niiden teoriaa, etiikkaa ja tutkimusta käsittelevistä opinnoista.
Markkinoinnin syventävät opinnot käsittelevät kuluttajakäyttäytymistä, yritysten välistä kaupankäyntiä, vähittäiskauppaa, vastuullista markkinointia, hinnoittelua, brändijohtamista, urheilumarkkinointia sekä digitaalisuutta markkinoinnissa.
Viestinnän johtamisen syventävät opinnot käsittelevät viestinnän strategista suunnittelua sekä organisaatioiden viestintäratkaisuja ja viestinnän haasteita dynaamisissa ja uusissa toimintaympäristöissä. Opinnoissa luodaan tiedolliset, taidolliset ja asenteelliset valmiudet avoimen ja vuorovaikutuksellisen viestinnän kokonaisvaltaiseen hyödyntämiseen organisaatioiden toiminnassa ja johtamisessa.
Johtamisen syventävissä opinnoissa luodaan syvällistä tietoa ja kriittisyyttä korostavat valmiudet organisaatioiden ja niissä toimivien ihmisten hyvään ja vastuulliseen johtamiseen. Johtamisen syventävissä opinnoissa on kaksi suuntautumisvaihtoehtoa, jotka ovat henkilöstön johtaminen ja johtajuus eri konteksteissaan sekä organisaatiot ja niiden toimintaympäristöt. Henkilöstön johtamisen alueella tarkastellaan esimiestyötä ja henkilöstövoimavarojen johtamista vastuullisen johtamisen ja organisaation suorituskyvyn kannalta. Organisaatiot ja niiden toimintaympäristöt opiskelualueena suuntautuu yrityksen ja yhteiskunnan välisen suhteen analysointiin ja tulkintaan. Fokuksena on tällöin vastuullinen liiketoiminta ja johtaminen.
Laskentatoimen syventävät opinnot koostuvat laskentatoimen eri osa-alueiden, kuten johdon laskentatoimen ja rahoituksen laskentatoimen käytäntöjä ja niiden teoriaa, etiikkaa ja tutkimusta käsittelevistä opinnoista.
Markkinoinnin syventävät opinnot käsittelevät kuluttajakäyttäytymistä, yritysten välistä kaupankäyntiä, vähittäiskauppaa, vastuullista markkinointia, hinnoittelua, brändijohtamista, urheilumarkkinointia sekä digitaalisuutta markkinoinnissa.
Viestinnän johtamisen syventävät opinnot käsittelevät viestinnän strategista suunnittelua sekä organisaatioiden viestintäratkaisuja ja viestinnän haasteita dynaamisissa ja uusissa toimintaympäristöissä. Opinnoissa luodaan tiedolliset, taidolliset ja asenteelliset valmiudet avoimen ja vuorovaikutuksellisen viestinnän kokonaisvaltaiseen hyödyntämiseen organisaatioiden toiminnassa ja johtamisessa.
Learning outcomes
GOAL 1 Discipline based knowledge and knowledge application
Kauppatieteiden maisteri osaa arvioida ja soveltaa johtamisen teorioita ja käytäntöjä organisaation johtamistyössä sekä ymmärtää organisaatioiden vastuullisen roolin.
GOAL 2 Discipline based knowledge and responsible business
Kauppatieteiden maisteri osaa soveltaa ja arvioida vastuullisen liiketoiminnan periaatteita ja toimintatapoja organisaation toiminnassa
GOAL 3 Research skills
Kauppatieteiden maisteri kykenee kriittiseen ajatteluun ja ongelmien ratkaisuun sekä tieteelliseen tutkimukseen.
GOAL 4 Communication and language skills
Kauppatieteiden maisterilla on hyvät suulliset ja kirjalliset äidinkielen ja vieraan kielen viestintävalmiudet toimia tieteellisissä sekä työelämän yleisissä ja alakohtaisissa tilanteissa.
Kauppatieteiden maisteri osaa arvioida ja soveltaa johtamisen teorioita ja käytäntöjä organisaation johtamistyössä sekä ymmärtää organisaatioiden vastuullisen roolin.
GOAL 2 Discipline based knowledge and responsible business
Kauppatieteiden maisteri osaa soveltaa ja arvioida vastuullisen liiketoiminnan periaatteita ja toimintatapoja organisaation toiminnassa
GOAL 3 Research skills
Kauppatieteiden maisteri kykenee kriittiseen ajatteluun ja ongelmien ratkaisuun sekä tieteelliseen tutkimukseen.
GOAL 4 Communication and language skills
Kauppatieteiden maisterilla on hyvät suulliset ja kirjalliset äidinkielen ja vieraan kielen viestintävalmiudet toimia tieteellisissä sekä työelämän yleisissä ja alakohtaisissa tilanteissa.
Structure
Select all (88+ cr)
Yrityksen taloustieteiden maisteriohjelman opintosuunnat
Select 1 pcs. (68+ cr)- Detailed description
Specialisation in Management and Leadership
81+ crKAUMA_YJOOSSelect all (81+ cr)- Detailed description
Advanced Studies in Management and Leadership
81–82 crYJOSYV18Select all (81+ cr)Optional studies
Select min. 30 crTeema 1: Henkilöstöjohtaminen
Select min. 0 pcs. (0–40 cr)Teema 2: Johtajuuden erityisalueita
Select min. 0 pcs. (0–12 cr)Teema 3: Strategiatyö
Select min. 0 pcs. (0–32 cr)
- Detailed description
Specialisation in Accounting
80+ crKAUMA_YLAOSSelect all (80+ cr)- Detailed description
Advanced Studies in Accounting
80 crYLASYVSelect all (80+ cr)Pakolliset opinnot
Select all (62 cr)Valinnaiset opinnot
Select min. 18 cr
- Detailed description
Specialisation in Marketing
79+ crKAUMA_YMAOSSelect all (79+ cr)- Detailed description
Advanced Studies in Marketing
79 crYMASYVSelect all (79+ cr)Pakolliset opinnot
Select all (55 cr)Valinnaiset opinnot
Select min. 24 cr
- Detailed description
Specialisation in Corporate Communication
68+ crKAUMA_VIJOSSelect all (68+ cr)- Detailed description
Advanced Studies in Corporate Communication
68 crYCCSYV18Select all (68+ cr)Compulsory studies
Select all (58 cr)Optional studies
Select min. 10 cr
Vapaasti valittavat opintokokonaisuudet
Select min. 0 pcs. (0+ cr)- Any study module
- Detailed description
Communication and Language Studies
20+ crXMAIS_YTTMASelect all (20+ cr)Toisen vieraan kielen opinnot
Select min. 12 cr- Any course unit
Vapaavalintaiset viestintä- ja kieliopinnot
Select min. 4 cr- Any course unit