RUOS112 Swedish as a Second Language (5 cr)
Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Swedish
Responsible organisation:
Department of Language and Communication Studies
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024
Description
Sisältö
Perehdytään ajankohtaisiin ruotsi toisena tai vieraana kielenä tutkimuksesta nouseviin kielitieteellisiin ja kielididaktisiin aiheisiin.
Suoritustavat
Kontaktiopetus ja oppimistehtävät TAI lukupiiri ja oppimistehtävät TAI e-tentti.
Arviointiperusteet
Arviointi perustuu osaamistavoitteisiin. Oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen TAI oppimistehtävät ja essee TAI tenttisuoriutuminen.
Learning outcomes
Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa
- selvittää erilaisia lähtökohtia, joista ruotsin oppimista toisena tai vieraana kielenä on tutkittu,
- kertoa, millaisia tutkimuskysymyksiä, aineistoja ja analyyseja on käytetty ja mitä tuloksia on saatu,
- arvioida tutkimuksia kriittisesti ja
- vertailla eri tutkimussuuntauksia.
Additional information
Suositus ajoituksesta: 4. vuosi.
Description of prerequisites
Aineopinnot pääosin.
Compulsory prerequisites
- Prerequisite group 1
- Prerequisite group 2
OR
Study materials
Kurssimateriaali opettajan ohjeiden mukaan. Kirjatentin materiaali:
Hyltenstam, K. & I. Lindberg (2013). Ks. tiedot alla.
Hyltenstam, K. & I. Lindberg (2013). Ks. tiedot alla.
Literature
- Hyltenstam, K. & I. Lindberg (2013) Svenska som andraspråk. Studentlitteratur. Upplaga 2. (s. 27-543; 633-660; 685-724).; ISBN: 9789144070650
Completion methods
Method 1
Description:
Kontaktiopetus.
Evaluation criteria:
Oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen.
Select all marked parts
Method 2
Description:
Ota yhteyttä opettajaan ilmoittautuessasi lukupiirisuoritustapaan. Lukupiirisuoritustapa toteutuu kun ilmoittautuneita on vähintään kolme.
Evaluation criteria:
Oppimistehtävät ja essee.
Select all marked parts
Method 3
Description:
E-tentti, ilmoittaudu myös Examissa.
Evaluation criteria:
Tenttisuoriutuminen
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Evaluation criteria:
Oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen.
Language:
Swedish
Study methods:
Kontaktiopetus ja oppimistehtävät.
Study materials:
Kurssimateriaali opettajan ohjeiden mukaan.
Literature:
- Hyltenstam, K. & I. Lindberg (2013) Svenska som andraspråk. 2:a upplagan. Lund: Studentlitteratur. (s. 27-543; 633-660; 685-724).
x
Independent study (5 cr)
Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Evaluation criteria:
Oppimistehtävät ja essee.
Language:
Swedish
Study methods:
Lukupiiritapaamiset ja oppimistehtävät.
Study materials:
Kurssimateriaali opettajan ohjeiden mukaan.
Literature:
- Hyltenstam, K. & I. Lindberg (2013) Svenska som andraspråk. 2:a upplagan. Lund: Studentlitteratur. (s. 27-543; 633-660; 685-724).
Teaching
9/4/2023–7/22/2024 Independent project
x
Exam (5 cr)
Type:
Exam
Grading scale:
0-5
Evaluation criteria:
Tenttisuoriutuminen
Language:
Swedish
Study methods:
E-tentti
Study materials:
Kurssin kirjallisuus
Literature:
- Hyltenstam, K. & I. Lindberg (2013) Svenska som andraspråk. 2:a upplagan. Lund: Studentlitteratur. (s. 27-543; 633-660; 685-724).