YMAA2130 Marketing Management (5 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics
Coordinating organisation:
Open University, Jyväskylä University School of Business and Economics
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Tweet text

Opintojaksolla perehdytään markkinoinnin johtamiseen sen keskeisillä osa-alueilla.

Description

  • Markkinoinnin strategiset avainprosessit: kuluttajien, asiakkaiden ja toimintaympäristön ymmärtäminen, houkuttelevien tarjoomien kehittäminen, hinnoittelu, myynti- ja jakelukanavat, markkinointiviestintä ja myynti, sekä markkinoinnin tuloksellisuuden mittaus ja analytiikka

  • Markkinoinnin toimenpiteiden johtaminen ja päätöksenteko, sekä tuloksellisuuden, vaikuttavuuden ja vastuullisuuden arviointi

  • Markkinoinnin tehtäväalueet ja niiden integrointi markkinointisuunnitelmaan

  • Markkinoinnin strategisen analyysin välineet  

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

  • eritellä ja arvioida erilaisia markkinoinnin strategiseen johtamiseen liittyviä tilanteita, malleja ja toimintatapoja

  • analysoida yrityksen sisäistä ja ulkoista tietoa sekä yhdistää sitä markkinoinnin strategioiden muodostamisen

  • hyödyntää markkinoinnin analyysityökaluja erilaisissa päätöstilanteissa

  • suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin päätöksiä sekä arvioida strategioiden ja toimenpiteiden seurauksia

  • tuottaa markkinointisuunnitelman 

Description of prerequisites

JSBE: YTTP1120 Markkinoinnin perusteet / YTTP2120 Introduction to Marketing, Liiketoimintaosaamisen perusteet / Basic Business Studies.

Avoin yliopisto: pakollisina esitietoina YTTP1120 Markkinoinnin perusteet, suositeltuina esitietoina Liiketoimintaosaamisen perusopinnot.

Compulsory prerequisites

Study materials

Kirjallisuuden lisäksi muuta materiaalia opettajan ilmoituksen mukaisesti.

Literature

  • 9781292017310 Hooley, G.; Nicoulaud, B.; Rudd, J.M.; Lee, N. (2020) Marketing Strategy and Competitive Positioning, 7th Edition. Pearson. (E-kirja)

Completion methods

Method 1

Evaluation criteria:
Opintojaksolla vaaditut hyväksytyt suoritukset. Arviointiperusteet tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching