YMAA2110 Customer Behavior (6 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics
Coordinating organisation:
Open University, Jyväskylä University School of Business and Economics
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Tweet text

Opintojakso tarkastee asiakaskäyttäytymistä ja sitä ohjaavia yksilöllisiä, sosiaalisia ja kulttuurisia tekijöitä kuluttaja- ja yritysasiakkaiden näkökulmasta.

Description

Opintojaksolla käsiteltäviä asiakaskäyttäytymisen teemoja ovat mm:

  • Havainnot, tulkitseminen ja oppiminen

  • Motivaatio, tarpeet, arvot ja sitoutuneisuus

  • Demo- ja sosiografiset tekijät, elämäntyyli ja kulttuuri

  • Asenteet

  • Uskollisuus

  • Referenssiryhmät

  • Ostopäätösprosessi

  • Trendit

  • Vastuullinen asiakaskäyttäytyminen


Learning outcomes

Asiakaskäyttäytymisen, sekä siihen vaikuttavien erilaisten tekijöiden ja lähestymistapojen ymmärtäminen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

  • Ymmärtää ja osaa määritellä asiakaskäyttäytymiseen liittyviä peruskäsitteitä, prosesseja ja lähestymistapoja

  • Osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä, sekä sitä ohjaavia yksilöllisiä, sosiaalisia ja kulttuurisia tekijöitä

  • Osaa tulkita ja soveltaa informaatiota asiakkaan käyttäytymisestä ja siihen vaikuttavista tekijöistä markkinoinnin päätöksenteossa 

Additional information

Kytkökset YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin

Opintojakso tukee YK:n kestävän kehityksen tavoitetta No. 12 liittyen Vastuulliseen Tuotantoon ja Kulutukseen. Kurssi tarjoaa perustiedot kestävästä kulutuskäyttäytymisestä.

Description of prerequisites

JSBE: YTTP1120 Markkinoinnin perusteet / YTTP2120 Introduction to Marketing, suositeltuina esitietoina Liiketoimintaosaamisen perusopinnot.

Avoin yliopisto: pakollisina esitietoina YTTP1120 Markkinoinnin perusteet, suositeltuina esitietoina Liiketoimintaosaamisen perusopinnot.

Compulsory prerequisites

Literature

  • Solomon, M., Bamossy, G., Askegaard, S. & Hogg, M.K. (2019) Consumer Behavior: A European Perspective. Upper Saddle River, NJ : Prentice Hall

Completion methods

Method 1

Evaluation criteria:
Opintojaksolla vaaditut hyväksytyt suoritukset. Arviointiperusteet tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (6 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching