JOUS1055 Podcast Journalism (5 cr)
Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Language and Communication Studies
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Description
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään teoriassa ja käytännössä podcast-journalismiin osana audiojournalismin monimuotoistuvaa kenttää. Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan podcasteja yksin tai tiimityönä.
Suoritustavat
Kontaktiopetus, kirjalliset tehtävät ja harjoitustehtävät.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen (vähintään 80 % läsnäolo) ja tehtävien suorittaminen suhteessa osaamistavoitteisiin. Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään kurssilla.
Learning outcomes
Opiskelija
- ymmärtää median digitalisaation vaikutukset audiojournalismin asemaan ja kehitykseen osana mediajärjestelmää
- ymmärtää mikä podcast on ja miten journalistinen podcast konseptoidaan yleisötuntemukseen perustuen
- osaa toteuttaa journalistisesti ja teknisesti laadukkaan podcast-ohjelman
- tuntee draaman perustekijät ja monipuolisen äänikerronnan mahdollisuudet ja keinot.
Additional information
Suositus ajoituksesta: 4. tai 5. vuosi (pelkästään maisteriohjelmassa opiskeleville 1. tai 2. vuosi).
Compulsory prerequisites
- Prerequisite group 1
Literature
- Ajankohtaisia tutkimusartikkeleita
- Biewen & Dilworth 2017 (2nd edition). Reality Radio: Telling True Stories in Sound. The University of North Carolina Press.
- Manninen, Mäntyoja, Villi & Uskali 2022. Yleisradion audio-on-demand (AOD) -tarjonta ja julkinen palvelu. Yleisradio.
Completion methods
Method 1
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen (vähintään 80 % läsnäolo) ja tehtävien suorittaminen suhteessa osaamistavoitteisiin. Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään kurssilla.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Study methods:
Kontaktiopetus, kirjalliset tehtävät ja harjoitustehtävät.