DGKA1003 Digitalization in Retailing (5 cr)
Tweet text
Description
Opintojakso käsittelee kaupan alan digitalisaatiota kolmesta näkökulmasta: 1) digitaalisaatio kaupan alan strategiassa, 2) digitalisaatio kaupan alan markkinoinnissa ja 3) digitalisaatio kaupan alan ostokäyttäytymisessä. Kurssilla käydään läpi sekä strategisen että taktisen tason asioita, joita kaupan alan toimijat kohtaavat implementoidessaan digitaalista markkinointia.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa selittää, mitä digitalisaatio ja digitaalinen transformaatio tarkoittaa ja miten se vaikuttaa kaupan alaan. Lisäksi opiskelija osaa analysoida digitaalisen transformaation vaikutuksia ostokäyttäytymiseen sekä kehittää markkinoinnin ja myynnin strategioita vastaamaan paremmin asiakkaiden muuttuneita ostopäätösprosesseja.
Additional information
Kurssi on osa Digitaalisen kaupan opintokokonaisuutta (https://kauppa.fi)
Compulsory prerequisites
- Prerequisite group 1
- Prerequisite group 2
Study materials
Luentomoniste, luennoitsijoiden jakamat artikkelit ja caset
Literature
- Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., & Mero, J. (2022). Digimarkkinointi. Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent, Helsinki.