TIEA219 Game Design (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Information Technology
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023
Description
Opintojakso perehdyttää opiskelijan pelisuunnittelun osa-alueisiin, esim. pelimekaniikka, pelikokemus, kenttäsuunnittelu, pelinarratiivi. Johdanto pelisuunnitteluun, pelikonseptin laatiminen ryhmätyönä. Konseptissa on huomioitu pelilliset, tietotekniset, taiteelliset ja kaupalliset näkökulmat.
Learning outcomes
Kurssin käytyään opiskelija
- tuntee erilaisia pelisuunnittelun metodeja
- osaa soveltaa pelisuunnittelun metodeja aitoihin suunnittelutehtäviin
- tuntee erilaisia pelisuunnittelun metodeja
- osaa soveltaa pelisuunnittelun metodeja aitoihin suunnittelutehtäviin
Recommended prerequisites
- Prerequisite group 1
- HTKA112 Magic of the Game - Perspectives to Digital Games (5 cr)Not published for this curriculum period
- Prerequisite group 2
OR
Study materials
Opettajan ilmoittama oppimateriaali.
Literature
- Adams, Ernest, Fundamentals of Game Design
- Schell, Jesse, The Art of Game Desing: A Book of Lenses
- Fullerton, Tracy, Game Design Workshop
- Totten, Christopher W., Architectural Approach to Level Design
- Swink, Steve, Game Feel
Completion methods
Method 1
Time of teaching:
Period 2
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti. Tarkemmat arviointiperusteet ilmoitetaan kurssitoteutuman yhteydessä.
Language:
Finnish
Study methods:
Luennot, tehtävät ja projektityö.