TIEA219 Pelisuunnittelu (5 op)

Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Informaatioteknologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023

Kuvaus

Opintojakso perehdyttää opiskelijan pelisuunnittelun osa-alueisiin, esim. pelimekaniikka, pelikokemus, kenttäsuunnittelu, pelinarratiivi. Johdanto pelisuunnitteluun, pelikonseptin laatiminen ryhmätyönä. Konseptissa on huomioitu pelilliset, tietotekniset, taiteelliset ja kaupalliset näkökulmat.

Osaamistavoitteet

Kurssin käytyään opiskelija
- tuntee erilaisia pelisuunnittelun metodeja
- osaa soveltaa pelisuunnittelun metodeja aitoihin suunnittelutehtäviin

Suositellut esitiedot

Oppimateriaalit

Opettajan ilmoittama oppimateriaali.

Kirjallisuus

  • Adams, Ernest, Fundamentals of Game Design
  • Schell, Jesse, The Art of Game Desing: A Book of Lenses
  • Fullerton, Tracy, Game Design Workshop
  • Totten, Christopher W., Architectural Approach to Level Design
  • Swink, Steve, Game Feel

Suoritustavat

Tapa 1

Opetusajankohta:
Periodi 2
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (5 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti. Tarkemmat arviointiperusteet ilmoitetaan kurssitoteutuman yhteydessä.
Suorituskieli:
suomi
Työskentelytavat:

Luennot, tehtävät ja projektityö.

Opetus