TTIA1105 Individual and Communal Dimensions of Andragogic Learning (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Opettajien yhteisöllisyys ja sen merkitys opettamisessa
Erilaiset oppimisympäristöt opetuksessa
Sivistyspedagogiikka
Kansalliset ja kansainväliset terveysalan opetussuunnitelmat
Suoritustavat
Aktiivinen osallistuminen luentoihin (4 tuntia) ja seminaareihin (20 tuntia)
Yhteistoiminnalliset työtavat (vertais- ja pienryhmätyöskentely sekä vertaisohjaus)
Itsenäinen opiskelu
Oppimistehtävä
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin, oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tunnistaa keskeisiä aikuisen oppimisen ja ohjaamisen teoreettisia lähestymistapoja sekä niiden välisiä yhteyksiä
• tunnistaa oppimisen yksilöllisten ja yhteisöllisten ulottuvuuksien keskinäistä riippuvuutta ja dynamiikkaa
• osaa soveltaa teoreettisia lähestymistapoja erilaisiin käytännön oppimis- ja ohjaus- ja opetustilanteisiin
• osaa ohjata yhteisöllisiä oppimismenetelmiä opiskelijaryhmälle
• osaa kehittää opetussuunnitelmaa yhteisöllisestä näkökulmasta
• osaa huomioida Euroopan unionin kansainväliset vaatimukset opetuksessaan
• tunnistaa keskeisiä aikuisen oppimisen ja ohjaamisen teoreettisia lähestymistapoja sekä niiden välisiä yhteyksiä
• tunnistaa oppimisen yksilöllisten ja yhteisöllisten ulottuvuuksien keskinäistä riippuvuutta ja dynamiikkaa
• osaa soveltaa teoreettisia lähestymistapoja erilaisiin käytännön oppimis- ja ohjaus- ja opetustilanteisiin
• osaa ohjata yhteisöllisiä oppimismenetelmiä opiskelijaryhmälle
• osaa kehittää opetussuunnitelmaa yhteisöllisestä näkökulmasta
• osaa huomioida Euroopan unionin kansainväliset vaatimukset opetuksessaan
Additional information
Kevätlukukausi
Study materials
Driscoll, M. 1994/2004/2013. Psychology of learning for instruction. Boston: Allyn and Bacon.
Illeris, K. 2009. Contemporary theories of learning. Learning theories…in their own words. Lontoo: Routledge.
Nummenmaa, l. 2010. Tunteiden psykologia. Helsinki: Tammi.
Wenger E. 1999. Communities of practice: Learning, meaning and identity. Cambridge: Cambridge University Press. (318 s.)
Brookfield, S. 2006. The skillful teacher: on technique, trust, and responsiveness in the classroom. 2. painos. San Francisco, CA: Jossey-Bass. (297 s.)
Niemelä, S. 2011. Sivistyminen. Sivistystarve, -pedagogiikka ja –politiikka pohjoismaisessa kansansivistystraditiossa. Helsinki: Kansanvalistusseura ja Snellman-instituutti. (303 s.)
Muuta kirjallisuutta sopimuksen mukaan
Illeris, K. 2009. Contemporary theories of learning. Learning theories…in their own words. Lontoo: Routledge.
Nummenmaa, l. 2010. Tunteiden psykologia. Helsinki: Tammi.
Wenger E. 1999. Communities of practice: Learning, meaning and identity. Cambridge: Cambridge University Press. (318 s.)
Brookfield, S. 2006. The skillful teacher: on technique, trust, and responsiveness in the classroom. 2. painos. San Francisco, CA: Jossey-Bass. (297 s.)
Niemelä, S. 2011. Sivistyminen. Sivistystarve, -pedagogiikka ja –politiikka pohjoismaisessa kansansivistystraditiossa. Helsinki: Kansanvalistusseura ja Snellman-instituutti. (303 s.)
Muuta kirjallisuutta sopimuksen mukaan
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish