OKLA1209 Interaction and Learning (6 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Vuorovaikutuksen ja oppimisen ilmiöiden kytkennät
Oppimisen yksilölliset edellytykset
Osallisuuden ja yhteisöllisyyden rakentuminen
Oppimisympäristöt, yksilölliset erot oppimisessa ja opetuksen eriyttäminen
Osaamisen ja ymmärryksen rakentuminen
Suoritustavat
Luento ja/tai pienryhmäopiskelu
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti
Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään/sovitaan kurssilla.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• integroida kokemuksiaan ja käsityksiään vuorovaikutuksen ja oppimisen tutkimiseen
• tutkia vuorovaikutuksen ja oppimisen ilmiöitä ja jäsentää niitä teoreettisten käsitteiden avulla
• integroida kokemuksiaan ja käsityksiään vuorovaikutuksen ja oppimisen tutkimiseen
• tutkia vuorovaikutuksen ja oppimisen ilmiöitä ja jäsentää niitä teoreettisten käsitteiden avulla
Description of prerequisites
KTKP050 VUOROVAIKUTUS JA YHTEISTYÖ tai vastaava
Study materials
Opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali sekä seuraava kirjallisuus soveltuvin osin
Literature
- Peterson, J. M. & Hittie, M. 2010 Inclusive teaching. The journey towards effective schools for all learners. Boston: Allyn & Bacon.
- 5. Woolfolk, A. 2007. Educational psychology. (10. tai uudempi painos). Boston, Mass: Allyn and Bacon.
- +
- Gordon, T. 2006. Toimiva koulu. Helsinki: LK-kirjat.
- 4. Peterson, J. M. & Hittie, M. 2003. Inclusive teaching. Creating effective schools for all learners. Boston: Allyn & Bacon.
- 2. Metsäpelto, R.-L. & Feldt, T. 2015. Meitä on moneksi. Persoonallisuuden psykologiset perusteet. (tai aiemmat painokset).Jyväskylä: PS-kustannus.; 2. painos 2010: ISBN13 9789524512084. 3. painos: 2015 ISBN 978-952-451-208-4. E-kirja 2015 ISBN: 9789524516730
- 3. Schmuck, R. & Schmuck, P. 2001. Group processes in the classroom. 8. painos. Boston: McGraw Hill.
- TAI
- 1. Karila, K., Alasuutari, M., Hännikäinen, M., Nummenmaa, A. R. & Rasku-Puttonen, H. (toim.) 2006. Kasvatusvuorovaikutus. Tampere: Vastapaino.; ISBN: 978-951-768-192-6
- Niemistö, R. 1999. Ryhmän luovuus ja kehitysehdot. Helsingin yliopiston Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus. (soveltuvin osin)
- Salovaara, R. & Honkonen, T. 2011. Rakenna hyvä luokkahenki. Jyväskylä: PS-Kustannus.
- 6. Hakkarainen, K., Lonka, K. ja Lipponen, L. 2005. Tutkiva oppiminen. Helsinki: WSOY (6.painos tai uudempi)
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (6 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish