YTTP1120 Introduction to Marketing (5 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics
Coordinating organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics, Open University
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Tweet text
Mitä on markkinointi? Kurssilla opit markkinoinnin ydinkäsitteistä. Kurssi tarjoaa katsauksen markkinoinnin osa-alueisiin ja pohjan markkinoinnin opintoihin.
Description
-Markkinoinnin ydinkäsitteistö, tehtäväkenttä ja markkinointiajattelun kehittyminen
-Asiakaskeskeisyys ja asiakasarvon luominen
-Markkinointiympäristö ja markkina-analyysi
-Asiakkaiden ostokäyttäytyminen
-Segmentointi, positiointi ja brändääminen
-Tuotekehitys
-Hinnoittelu
-Jakeluketjun hallinta
-Kansainvälinen markkinointi
-Markkinointiviestintä
-Digitaalinen markkinointi
-Eettisyys ja yhteiskuntavastuu markkinoinnissa
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-nimetä ja määritellä markkinoinnin ydinkäsitteistön
-määritellä markkinoinnin tehtävät, tavoitteet ja keskeiset osa-alueet
-selittää markkinointiajattelussa tapahtuneita muutoksia
-tunnistaa ja analysoida keskeisimmät markkinoinnin haasteet nykypäivän yhteiskunnassa
-selittää miten asiakasarvoa luodaan ja asiakassuhteita johdetaan
-nimetä ja määritellä markkinoinnin ydinkäsitteistön
-määritellä markkinoinnin tehtävät, tavoitteet ja keskeiset osa-alueet
-selittää markkinointiajattelussa tapahtuneita muutoksia
-tunnistaa ja analysoida keskeisimmät markkinoinnin haasteet nykypäivän yhteiskunnassa
-selittää miten asiakasarvoa luodaan ja asiakassuhteita johdetaan
-tunnistaa kestävän kehityksen tavoitteiden (erityisesti SDG8, SDG12) merkityksen markkinoinnin alalla.
Study materials
Luennoitsijoiden ilmoittama muu materiaali
Literature
- Gary Armstrong, Philip Kotler, Marc Oliver Opresnik, 2023, Marketing: An Introduction, Global Edition, 15/E (e-kirjana saatavilla); ISBN: 9781292433165
Completion methods
Method 1
Evaluation criteria:
Opintojaksolla vaaditut hyväksytyt suoritukset. Arviointiperusteet tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Teaching
7.10–5.12.2024 Contact teaching
Enrolment closedTeaching ended
2.12–13.12.2024 Electronic exam
Enrolment closedTeaching ended
7.1–17.1.2025 Electronic exam
Enrolment closedTeaching ended
27.1–7.2.2025 Electronic exam, 2nd resit of final exam
Enrolment closedTeaching ended