YLAA1920 Bachelor's Seminar and Thesis (10 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

Opiskelija osallistuu seminaarityöskentelyyn. Seminaarityöskentelyssä opiskelija osallistuu tieteelliseen keskusteluun sekä suullisesti että kirjallisesti. Seminaarityöskentely on tarkoitettu ainoastaan laskentatoimen ja rahoituksen opintosuunnan opiskelijoille.


Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelijan tulisi osata: 
- suunnitella ja toteuttaa kandidaatin tutkielman raportin;
- hankkia omaan tutkimusaiheeseensa liittyvää tietoa oma-aloitteisesti itsenäisesti ja kriittisesti;
- käyttää ja analysoida hankkimaansa aineistoa;
- raportoida tutkimuksensa tulokset akateemisen opinnäytetyön muodossa;
- kommentoida ja arvioida tutkimuksia rakentavasti ja vuorovaikutteisesti.

 

Metataitojen kehittyminen: tieteellinen kirjoittaminen, esiintymistaidot


Additional information

Suoritusajankohta 3. vuosi. Aineopintojen seminaari ja tutkielma suoritetaan yhden lukukauden aikana, joko syksyllä tai keväällä.



Description of prerequisites

Laskentatoimen aineopintoja sekä metodi- ja tiedonhankintamenetelmäopinnot (JSBA1130 sekä JSBA1140 /aiemmin JSBA1110 Metodiopinnot ja JSBA1120 Tiedonhankintamenetelmät) vähintään aloitettu seminaarin alkaessa ja suoritettu ennen tämän opintojakson suorituksen rekisteröintiä.

Study materials

Oman tutkimusaiheen tieteellinen kirjallisuus

Completion methods

Method 1

Description:
Seminaari, itsenäinen tutkimustyö, tieteellinen tutkimusraportti. Suoritusajankohta 3. vuosi.
Evaluation criteria:
Arviointi erillisten tiedekuntaneuvostossa hyväksyttyjen kandidaatin tutkielman arviointikriteereiden perusteella.
Time of teaching:
Period 1, Period 2, Period 3, Period 4
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (10 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching