VKTA3029 Practice Period II (8 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024

Description

Sisältö

kokonaisvaltainen pedagoginen suunnittelu, ohjaus ja arviointi; kasvatusyhteistyö; pedagoginen kehittämistyö ja sen ohjaaminen; oman asiantuntijuuden syventäminen; varhaiskasvatus- ja esiopetussuunnitelmat

Suoritustavat

Kontaktiopetukseen ja ohjauskeskusteluihin osallistuminen, harjoittelu päiväkodissa, oppimistehtävät ja/tai tentti. Suoritustavat tarkentuvat vuosittain opetusohjelmassa.

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen harjoitteluun ja yhteisiin kokoontumisiin ja oppimistehtävien/tentin hyväksytty suorittaminen. Arviointiperusteet tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää varhaiskasvatuksen fyysiset, psyykkiset, sosiaaliset ja yhteiskunnalliset ulottuvuudet pedagogiikan lähtökohtana
- osaa hyödyntää monipuolisesti varhaiskasvatus- ja esiopetussuunnitelmia pedagogisena työvälineenä
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsen kasvun, oppimisen ja osallisuuden tukemista kokonaisvaltaisesti ja pedagogisena jatkumona
- ymmärtää lastentarhanopettajan vastuun perheiden kanssa tehtävässä yhteistyössä ja osallisuuden tukemisessa
- osaa hyödyntää ja kehittää pedagogista asiantuntijuuttaan tiimin jäsenenä sekä pedagogisena johtajana
- ymmärtää lastentarhanopettajan vastuun pedagogisen keskustelun ylläpitämisestä sisäisessä ja ulkoisessa monialaisessa yhteistyössä
- kykenee arvioimaan ja syventämään omaa pedagogista asiantuntijuuttaan jatkuvan reflektoinnin avulla hyödyntäen teoreettista ja käytännöllistä tietämystään

Description of prerequisites

VKTA3019 Perusharjoittelu

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (8 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
No published teaching