VAAM1350 Language (4 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

Lapsen kielen kehitys, kielitietoisuus, monikielisen oppijan tukeminen, S2-opetus, monilukutaito, kaksikielinen varhaiskasvatus ja esiopetus

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

  • tuntee lapsen kielen kehityksen vaiheet
  • osaa tukea lapsen kielellisiä taitoja ja valmiuksia sekä kielellisen identiteetin kehitystä
  • ymmärtää kielitietoisuuden eri ulottuvuudet ja kielitietoisen pedagogiikan toimintaperiaatteet
  • osaa soveltaa kielitietoista pedagogiikkaa moninaisista kielellisistä ja kulttuurisista taustoista tulevien lasten kanssa
  • ymmärtää S2-opetuksen, monilukutaidon ja kaksikielisen varhaiskasvatuksen pedagogisia lähtökohtia

Additional information

Opintojakson suorittamisen tapa/tavat kuvataan tarkemmin Sisussa kunkin lukuvuoden opetusohjelmassa.

Study materials

  • Niemitalo-Haapola, E., Haapala, S. & Ukkola, S. (toim.) (2020). Lapsen kielenkehitys. Vuorovaikutuksen, leikin ja luovuuden merkitys. PS-Kustannus.
  • Muuta oppimateriaalia, joka tarkennetaan opintojakson toteutuksen yhteydessä. 

Completion methods

Method 1

Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (4 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching