TTIA1102 Becoming an Adult Educator - Practice II (5 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Tweet text

Opintojakson keskiössä ovat opettajana kehittyminen, opettajan laaja-alaiset työtehtävät sekä pedagoginen tutkimus- ja kehittämistyö terveysalalla.

Description

  • HOPS oman opettajana kehittymisen käsikirjoituksena
  • Pedagogiseen kehittämiseen kytkeytyvä tutkimus- ja kehittämistyö
  • Tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät 

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

  • tarkastelee kriittisesti omaa kehittämisosaamistaan
  • työskentelee osana yhteistyöverkostoja terveysalan koulutuksen ja työelämän kehittämiseksi
  • osaa kriittisesti hyödyntää näyttöön perustuvaa tietoa osana tutkivaa kehittämistyötä
  • osaa kriittisesti soveltaa tarkoituksenmukaisia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
  • kehittää terveysalan koulutusta kestävästi vastaamaan tulevaisuuden osaamistarpeita 

Study materials

  • Billett, S., Harteis, C. & Gruber, G. 2014. International Handbook of Research in Professional and Practice-based Learning. Springer Dordrecht. [myös e-kirjana]
  • Revans, R. (2011) ABC of Action Learning. https://doi.org/10.4324/9781315263533
  • Salminen, A-L. & Töytäri, A. 2023. Kuntoutuksen koulutus ja tutkimus. Asiantuntijafoorumin näkökulmia koulutuksen kehittämiseen ja ehdotus kuntoutuksen tutkimuksen strategiaksi. Valtioneuvoston julkaisuja 2023: 64. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-383-898-7
  • Sosiaali- ja terevysalan korkeakoulutuksen kehittäminen -hanke. Loppuraportti. Valtioneuvosto. Opstus- ja kulttuuriministeriö. Sosiaali- ja terveysministeriö. Helsinki 2023. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-383-958-8
  • Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta: näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere: Tampereen Yliopistopaino Oy – Juvenes Print. https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
  • Toom, A. & Pyhältö, K. 2020. Kestävää korkeakoulutusta ja opiskelijoiden oppimista rakentamassa: Tutkimukseen perustuva selvitys ajankohtaisesta korkeakoulupedagogiikan ja ohjauksen osaamisesta http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/161992
  • Muu opintojaksolla ilmoitettava ajankohtainen materiaali. 

Completion methods

Method 1

Description:
Luennot ja pienryhmätyöskentely, itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät.
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen luentoihin ja pienryhmätyöskentelyyn sekä vaadittavien oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen. Arvioinnissa hyödynnetään jatkuvaa itse-, vertais- ja opettaja-arviointia.
Time of teaching:
Period 3, Period 4
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish

Teaching