TGEA1015 Learning, lifecourse and ageing (4 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Coordinating organisation:
Open University
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Tweet text
Syvennä osaamistasi ikääntyvien aikuisten oppimiseen liittyvistä erityispiirteistä ja oppimista rajoittavista ja mahdollistavista tekijöistä.
Description
- Aikuisen oppimisen teoriaa ja käytäntöä
- Ikääntyminen ja oppiminen
- Elinikäinen ja elämänlaajuinen oppiminen aikuisuudessa
- Toimijuus ja oppiminen elämänkulussa
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa kuvata erilaisia aikuisen oppimisen teoreettisia näkökulmia
- tunnistaa ikääntyvien aikuisten oppimisen erityispiirteitä eri elämänalueilla
- tunnistaa ikään liittyviä toimijuutta ja oppimista rajoittavia ja mahdollistavia tekijöitä ja prosesseja
- osaa soveltaa tutkimustietoa aikuisten oppimisesta eri-ikäisten ohjauksessa
Study materials
- Illeris, K ym (toim) (2018). Contemporary theories of learning. Learning theorists... In their own words. 2nd edition. Routledge.
- Kallio,E. (2016/2017 tai uudempi) ajattelun kehitys aikuisuudessa. Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura. Saatavana myös e-kirjana. (Luvut 2 ja 4-6)
- Korjonen-Kuusipuro, K. ym. (2022). Ikääntyvät digiyhteiskunnassa. Elinikäisen oppimisen mahdollisuudet. Helsinki: Gaudeamus. (279 s.)
- Lemmetty, S. & Collin, K. (toim.) (2022). Jatkuva oppiminen ja aikuispedagogiikka työssä. SoPhi.
- Muu mahdollinen opetusohjelmassa mainittu kirjallisuus.
Completion methods
Method 1
Evaluation criteria:
Verkko-opiskelu
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Independent study (4 cr)
Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish