TGEA1015 Learning, lifecourse and ageing (4 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Coordinating organisation:
Open University
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Tweet text

Syvennä osaamistasi ikääntyvien aikuisten oppimiseen liittyvistä erityispiirteistä ja oppimista rajoittavista ja mahdollistavista tekijöistä.

Description

  • Aikuisen oppimisen teoriaa ja käytäntöä
  • Ikääntyminen ja oppiminen
  • Elinikäinen ja elämänlaajuinen oppiminen aikuisuudessa
  • Toimijuus ja oppiminen elämänkulussa

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

  • osaa kuvata erilaisia aikuisen oppimisen teoreettisia näkökulmia
  • tunnistaa ikääntyvien aikuisten oppimisen erityispiirteitä eri elämänalueilla
  • tunnistaa ikään liittyviä toimijuutta ja oppimista rajoittavia ja mahdollistavia tekijöitä ja prosesseja
  • osaa soveltaa tutkimustietoa aikuisten oppimisesta eri-ikäisten ohjauksessa  

Study materials


  • Illeris, K ym (toim) (2018). Contemporary theories of learning. Learning theorists... In their own words. 2nd edition. Routledge.
  • Kallio,E. (2016/2017 tai uudempi) ajattelun kehitys aikuisuudessa. Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura. Saatavana myös e-kirjana. (Luvut 2 ja 4-6)
  • Korjonen-Kuusipuro, K. ym. (2022). Ikääntyvät digiyhteiskunnassa. Elinikäisen oppimisen mahdollisuudet. Helsinki: Gaudeamus. (279 s.) 
  • Lemmetty, S. & Collin, K. (toim.) (2022). Jatkuva oppiminen ja aikuispedagogiikka työssä. SoPhi.
  • Muu mahdollinen opetusohjelmassa mainittu kirjallisuus. 

Completion methods

Method 1

Evaluation criteria:
Verkko-opiskelu
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Independent study (4 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching