STKP010 Introduction to Second Language Acquisition (5 cr)

Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Language and Communication Studies
Coordinating organisation:
Department of Language and Communication Studies, Open University
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024

Description

Opintojaksolla tutustutaan toisen ja vieraan kielen oppimisen tutkimuksen pääsuuntauksiin ja keskeisiin kysymyksiin sekä pohditaan näiden vaikutusta opetukseen ja oppimiseen. Lisäksi jaksolla käsitellään suomen kieltä toisen kielen oppimisen kohteena.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

  • tuntee toisen ja vieraan kielen oppimista koskevan tutkimuksen pääsuuntauksia ja keskeisiä kysymyksiä
  • ymmärtää erilaisten kielenoppimiskäsitysten vaikutuksen opetukseen ja oppimiseen
  • tuntee suomen kielen yleispiirteitä toisen kielen oppimisen kannalta
  • ymmärtää oppijoiden ja kielenkäyttö- ja oppimisympäristöjen moninaisuuden
  • tuntee kielikoulutuspolitiikan periaatteita ja ajankohtaista keskustelua suomi toisena kielenä -alan ja monikielisten oppijoiden näkökulmasta.

Additional information

Tämä opintojakso on tarjolla avoimena yliopisto-opetuksena Jyväskylän yliopiston avoimessa yliopistossa.

Completion methods

These completion methods are for University of Jyväskylä degree students. Other options:

Method 1

Evaluation criteria:
reaaliaikainen lähiopetus hyv./hyl. 0 op, oppimistehtävä 5 op (100 %)
Select all marked parts

Method 2

Evaluation criteria:
Reaaliaikaiseen opetukseen osallistuminen sekä itsenäinen oppimistehtävä
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (0 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
No published teaching
x

Independent study (5 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
No published teaching
x

Participation in teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching