RUOS211 MA Thesis Seminar (5 cr)
Description
Seminaarityöskentelyn keskiössä ovat tieteellisen työn omakohtainen kokeminen, prosessikirjoittamisessa harjaantuminen, kriittisen ja teoreettisen ajattelun ja argumentaatiotaitojen kehittäminen sekä kriittisen rakentavan palautteen antaminen ja vastaanottaminen. Opiskelija syventää tietojaan tieteellisestä tutkimuksesta, sen metodeista ja raportoinnista, syventää tiedonhakutaitojaan, laatii tutkimussuunnitelman ohjaajan kanssa sovittavasta aiheesta, työstää maisteriopintojen opinnäytetyötään sen pohjalta, esittelee hankettaan sen eri vaiheissa ja kommentoi toisten hankkeita.
Suoritustavat
Kontaktiopetus.
Learning outcomes
- osaa laatia tutkimus- tai työsuunnitelman
- tuntee ja ymmärtää tutkimuksenteon eettiset periaatteet ja noudattaa niitä
- osaa suunnitella ja hallitsee työskentelyprosessinsa yhteisesti sovittujen aikataulujen mukaisesti
- osaa keskustella omasta työstään, esitellä sitä suullisesti ja kirjallisesti sekä perustella omia valintojaan
- osaa antaa, hakea ja ottaa vastaan palautetta osana seminaarikeskustelua
- on oppinut toimimaan seminaariryhmän aktiivisena ja yhteistyökykyisenä jäsenenä.
Additional information
Seminaarin tarkoituksena on tukea syventävien opintojen opinnäyteprosessia. Suoritetaan samaan aikaan opintojakson RUOS1212 Maisterintutkielma kanssa.
Ruotsin kielen syventävät opinnot valinnaisina opintoina suorittavat opiskelijat osallistuvat maisteriseminaariin, mikäli he kirjoittavat tutkielmansa ruotsin kielellä.
Literature
- J. Bell. (2011) Introduktion till forskningsmetodik. (4. painos).
- R. Nyberg & A. Tidström (toim.). (2012). Skriv vetenskapliga uppsatser, examensarbeten och avhandlingar. (2. painos).