RUOS1229 Teaching grammar: Theory and practice (5 cr)

Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Swedish
Responsible organisation:
Department of Language and Communication Studies
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

Kurssin tavoitteena on kehittää opiskelijoiden teoreettista ja metodologista osaamista toisen kielen oppijoiden kieliopin opettamisessa. Kurssilla opiskelija perehtyy erilaisiin kieliopin teorioihin, niiden taustoihin ja erityispiirteisiin, osaa tarkastella eri teorioita kriittisesti ja soveltaa niitä oman opetuksensa suunnittelussa. Työelämävalmiuksista kehittyvät tiedonhankinta-, analysointi- ja raportointitaidot sekä analyyttisen ajattelun, kokonaisuuksien hahmottamisen ja itsenäisen työskentelyn taidot.

Suoritustavat

Itsenäinen opiskelu, oppimistehtävät (teoreettinen essee ja soveltava essee).

Learning outcomes

Kurssin suoritettuaan opiskelija
  • osaa kertoa kieliopin opetuksen taustalla olevista teorioista
  • kykenee tarkastelemaan ja vertailemaan kriittisesti teorioita ja  ja näkökulmia tieteellisiä konventioita noudattaen sekä 
  • osaa soveltaa teoriaa suunnitellessaan kieliopin opetusta ja ottaa huomioon kohderyhmän ja ajankäytön sekä valita sopivat opetusmetodit.

Description of prerequisites

Perus- ja aineopintojen kielioppikurssit.

Study materials

Opettajan ohjeiden mukaan ja opiskelijan itse valitsema kirjallisuus.

Completion methods

Method 1

Description:
Suoritusohjeet löytyvät kurssin Moodle-oppimisympäristöstä Sisu-ilmoittautumisen jälkeen. Lisätietoja saa tarvittaessa opettajalta.
Evaluation criteria:
Arvosana muodostuu teoriaosan ja soveltavan osan keskiarvosta.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Independent study (5 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Swedish

Teaching