OPEA212 Emotional and Interaction Skills in Teaching (2 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Description
Opettajan tunne- ja vuorovaikutustaidot ja niiden oppiminen
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa havainnoida ja tutkia opettajan työtä koulun sosiaalisissa suhteissa
- ymmärtää itseään vuorovaikuttajana ja osaa asettaa itselleen kehittymistavoitteita tuleviin opintoihin
- osaa soveltaa tunne- ja vuorovaikutustaitoja erilaisissa haastavissa vuorovaikutustilanteissa
- tunnistaa ryhmän turvallisuuteen ja koheesioon vaikuttavia tekijöitä ja osaa toimia niiden edistämiseksi
Additional information
Opintojakso on osa liikuntapedagogiikan opiskelijoiden kasvatustieteen perusopintoja
Study materials
Opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali sekä:
Gordon, T. (2006). Toimiva koulu. LK-kirjat.
Greene, R. (2008). Koulun hukkaamat lapset. Opas haastavasti käyttäytyvien lasten auttamiseksi. Finn Lectura.
Talvio, M. & Klemola, U. (2017). Toimiva vuorovaikutus. PS-kustannus.
Gordon, T. (2006). Toimiva koulu. LK-kirjat.
Greene, R. (2008). Koulun hukkaamat lapset. Opas haastavasti käyttäytyvien lasten auttamiseksi. Finn Lectura.
Talvio, M. & Klemola, U. (2017). Toimiva vuorovaikutus. PS-kustannus.
Completion methods
Method 1
Description:
Osallistuminen opetukseen: opintojakson suorittamisen tapa/tavat kuvataan tarkemmin Sisussa kunkin lukuvuoden opetusohjelmassa.
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (2 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Study methods:
Pienryhmäopetus ja oppimistehtävät