NUOP5000 Development Project on Youth Studies Topics (5 cr)

Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Education and Psychology
Coordinating organisation:
Faculty of Education and Psychology, Open University
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Tweet text

Nuoruusopintojen kehittämistehtävä -jaksolla tunnistat työstäsi/ympäristöstäsi nuoruuteen liittyvän kehittämiskohteen, jota lähdet innolla kehittämään!

Description

Nuoruusopintojen kehittämistehtävä -opintojaksolla (5 op) tunnistat omasta työkontekstistasi tai ympäristöstäsi nuoruuteen liittyvän kehittämiskohteen, johon haluat tarttua. Se voi olla esimerkiksi nuorten hyvinvointiin, osallisuuteen, koulutukseen tai vapaa-aikaan liittyvä haaste tai mahdollisuus, johon syvennyt.

Kehittämistehtävän avulla tarkastelet myös oman osaamisesi rakentumista. Miten voit hyödyntää kehittämistehtävässä oppimaasi tulevaisuudessa?

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

· tunnistaa omasta työkontekstistaan tai ympäristöstään nuoruuteen liittyvän kehittämiskohteen

· syventää nuoruuteen liittyvän ilmiön/kehittämiskohteen ymmärrystä

osaa tarkastella oman osaamisensa kehittymistä kehittämistehtävän avulla

Study materials

1. Aapola-Kari, S. (toim.). (2023). Vaihteleva vapaa-aika. Lasten ja nuorten vapaa-aikatutkimus 2022. https://tietoanuorista.fi/wp-content/uploads/2023/05/FINAL_vapaa-aikatutkimus-2022-web.pdf

2. Hämäläinen, R., Halonen, T. & Mäkinen, M. (toim.). (2021). Digihyvinvointi kuuluu kaikille. Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-344-334-1

3. Kekkonen, M., Gissler, M., Känkänen, P. & Isola, A.-M. (toim.). (2022). Poikkeuksellinen nuoruus korona-aikaan: Nuorten elinolot -vuosikirja 2022. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-343-937-5

4. Kiilakoski, T. & Honkatukia, P. (toim.). (2018). Miten tutkia nuoria ja nuorisotyötä. Vastapaino & Nuorisotutkimusseura / Nuorisotutkimusverkosto, julkaisuja 206.

5. Kivijärvi, A., Kauppinen, E., Kiilakoski, T. & Leskinen, J. (2022). Hidasta kasvua ja lisääntyviä vastuita. Kunnallinen nuorisotyö Suomessa 2021. https://r.jyu.fi/FdG


Opintojaksossa on vaihtoehtoisia lähteitä keskenään, ja niistä osa on nähtävissä tässä. Kokonaisuudessaan kirjalista on luettavissa Moodlessa.

Completion methods

Method 1

Evaluation criteria:
Verkko-opiskelu
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Independent study (5 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching