NUOP5000 Development Project on Youth Studies Topics (5 cr)
Tweet text
Description
Nuoruusopintojen kehittämistehtävä -opintojaksolla (5 op) tunnistat omasta työkontekstistasi tai ympäristöstäsi nuoruuteen liittyvän kehittämiskohteen, johon haluat tarttua. Se voi olla esimerkiksi nuorten hyvinvointiin, osallisuuteen, koulutukseen tai vapaa-aikaan liittyvä haaste tai mahdollisuus, johon syvennyt.
Kehittämistehtävän avulla tarkastelet myös oman osaamisesi rakentumista. Miten voit hyödyntää kehittämistehtävässä oppimaasi tulevaisuudessa?
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
· tunnistaa omasta työkontekstistaan tai ympäristöstään nuoruuteen liittyvän kehittämiskohteen
· syventää nuoruuteen liittyvän ilmiön/kehittämiskohteen ymmärrystä
osaa tarkastella oman osaamisensa kehittymistä kehittämistehtävän avullaStudy materials
1. Aapola-Kari, S. (toim.). (2023). Vaihteleva vapaa-aika. Lasten ja nuorten vapaa-aikatutkimus 2022. https://tietoanuorista.fi/wp-content/uploads/2023/05/FINAL_vapaa-aikatutkimus-2022-web.pdf
2. Hämäläinen, R., Halonen, T. & Mäkinen, M. (toim.). (2021). Digihyvinvointi kuuluu kaikille. Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-344-334-1
3. Kekkonen, M., Gissler, M., Känkänen, P. & Isola, A.-M. (toim.). (2022). Poikkeuksellinen nuoruus korona-aikaan: Nuorten elinolot -vuosikirja 2022. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-343-937-5
4. Kiilakoski, T. & Honkatukia, P. (toim.). (2018). Miten tutkia nuoria ja nuorisotyötä. Vastapaino & Nuorisotutkimusseura / Nuorisotutkimusverkosto, julkaisuja 206.
5. Kivijärvi, A., Kauppinen, E., Kiilakoski, T. & Leskinen, J. (2022). Hidasta kasvua ja lisääntyviä vastuita. Kunnallinen nuorisotyö Suomessa 2021. https://r.jyu.fi/FdG
Opintojaksossa on vaihtoehtoisia lähteitä keskenään, ja niistä osa on nähtävissä tässä. Kokonaisuudessaan kirjalista on luettavissa Moodlessa.