LPET1014 Balance from dance: Contemporary dance (1 cr)
Description
Nykytanssi
Suoritustapa
Harjoitukset 12 h
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen harjoituksiin ja itsenäisten tehtävien hyväksytty suorittaminen.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
-ymmärtää nykytanssia monipuolisesti fyysisenä, yhteisöllisenä ja kokemuksellisena osana liikunta- ja taidekasvatusta
- ymmärtää nykytanssia osana kokonaisvaltaista hyvinvointia
- osaa nykytanssin keskeisiä perustietoja ja –taitoja
Study materials
Anttila, E. 2009. Mitä tanssija tietää? Kehollinen tieto ajattelun ja oppimisen perustana. Aikuiskasvatus 29 (2), 84–92. (8 s.)
Klemola, T. 2013. Mindfulness. Tietoisuuden harjoittamisen taito. Jyväskylä: Docendo. (220 s.)
Kokkonen, M. 2014. Dance. Teoksessa B. Heys (toim.) Arts and emotions - Nurturing our Creative Potential. Botín Foundation Report, 119–137. (19 s.)
Nieminen, P. 2008. Hidas - nopee - nopee - paritanssin opetuksen ABC. Helsinki: Kultanuotti. (109 s.)
Nurmi, A-M. 2012. Kaduilta liikuntasaliin. Toimintatutkimus
hiphop-tanssista osana lukion liikuntakasvatusta. Jyväskylän yliopisto. Studies in Sport, Physical Education and Health 184. (85 s.)
Siljamäki, M. 2015. Tanssi avaa polkuja oman itsen ja eri kulttuurien ymmärtämiseen. Liikunta & Tiede 51 (1), 16–19. (4 s.)
Completion methods
Method 1
Participation in teaching (1 cr)
12 tuntia harjoituksia ja muut opettajan antamat tehtävät.