LPET1001 Teacher Training in Children's Dance (3 cr)
Description
Lastentanssituntien suunnittelu ja toteuttaminen itse valitulle, kurssin vastuuhenkilön hyväksymälle ryhmälle. Opiskelija voi koota ryhmän myös itse.
Opetettavia ryhmiä tulee olla 1-3, joille opetetaan yhteensä 20 tuntia.
Lastentanssituntien havainnointi 4 tuntia.
Suoritustavat:
Henkilökohtaisen oppimistavoitesuunnitelman tekeminen kurssin alussa, kurssin lopussa itsearviointi tavoitteiden toteutumisesta.
Lasten tanssituntien havainnointi: 4 tuntia.
Opetuskokeilut: 20 tuntia.
Oppimateriaalin työstäminen kirjallisuutta tai
lähdeaineistoa hyödyntäen (esim. kirjallisena tai videomateriaalina).
Arviointiperusteet
Itsenäisten tehtävien ja lastentanssin opetuskokeilujen hyväksytty
suorittaminen
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee lasten tanssikasvatukseen liittyviä erityispiirteitä.
- osaa huomioida kehollisuuden ja kehotietoisuuden merkityksen lasten tanssikasvatuksessa.
- osaa tukea lasten kokonaisvaltaista hyvinvointia tanssin avulla.
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsille suunnattua tanssikasvatusta.
- osaa soveltaa erilaisia opetusmenetelmiä ja on kehittänyt vuorovaikutus- ja opetusviestintätaitojaan tarkoituksenmukaisesti.
Additional information
Opiskelija on itse vastuussa opetusryhmän hankkimisesta. Opetusharjoittelu suoritetaan yhden lukuvuoden aikana.
Description of prerequisites
LPET1006 Tasapainoa tanssista -opintojaksosta vähintään 2 op suoritettuna
Study materials
Oheismateriaali:
Bond, K. E. & Stinson, S. W. 2000. ”‘I Feel Like I’m Going to Take off!’ Young people’s experiences of the superordinary in dance.” Dance Research Journal
32 (2), 52–87. (35 s.)
Kivelä-Taskinen, E. & Setälä, H. 2006. Rytmikylpy. Helsinki: Kultanuotti. (224 s.)
Pönkkö, A. & Sääkslahti, A. 2017. Liikuntapedagogiikka varhaiskasvatuksessa. Teoksessa T. Jaakkola, J. Liukkonen & A. Sääkslahti (toim.) Jyväskylä: PS-kustannus, 486–454. (19 s.)
Speth, M. 2006. Dance Spetters II: motive for motion. Translation C. Bindels & J. Bell. Maastricht: Speth. (157 s.)
Sääkslahti, A. 2018. Liikunta varhaiskasvatuksessa. Jyväskylä: PS-kustannus. (271 s.)
Opetus-ja kulttuuriministeriö. 2016. Iloa, leikkiä ja yhdessä tekemistä. Varhaisvuosien fyysisen aktiivisuuden suositukset. Opetus-ja kulttuuriministeriön julkaisuja 2016:21. (44s.)