LPEA1033 Measuring physical functional capacity, Minor Students (1 cr)
Description
Turvallisen ja laadukkaan toimintakykymittauksen periaatteet, riskit ja rajoitteet.
Lasten ja nuorten fyysisen toimintakyvyn mittaamisen suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi koulussa.
Palaute, neuvonta ja motivoiva vuorovaikutus toimintakyvyn mittaamisessa ja kehittämisessä.
Fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmä Move! sekä moniammatillinen toimintakyvyn edistäminen koulukontekstissa.Suoritustavat
Aktiivinen osallistuminen opetukseen:
- Luennot 10 tuntia, harjoitukset 4 tuntia
- Itsenäinen työskentely
- Soveltava pienryhmätyöskentely
Arviointiperusteet
Kirjallinen
tehtävä 100 %
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää toimintakyvyn mittaamiseen ja mittaustulosten hyödyntämiseen liittyviä fyysisiä, psyykkisiä ja sosiaalisia tekijöitä.
- osaa toteuttaa fyysisen toimintakyvyn mittauksia.
- osaa tulkita mittaustuloksia ja niiden pohjalta antaa palautetta sekä suunnitella kehittämistoimenpiteitä.
- osaa hyödyntää mittaustuloksia yksilön, ryhmän sekä yhteisön näkökulmista moniammatillisessa yhteistyössä.
Additional information
Ajoitus: Kevätlukukausi
Study materials
Kurssilla jaettava materiaali.
Move! -verkkosivut (www.edu.fi/move) – erityisesti opettajan käsikirja.
Jaakkola, T., Liukkonen, J. & Sääkslahti, A. (toim.) 2017. (2. uusittu painos). Liikuntapedagogiikka. Jyväskylä: PS-kustannus, luku 21, s. 367–387 (21 s.).Completion methods
Method 1
Participation in teaching (1 cr)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen:
- Luennot 10 tuntia, harjoitukset 4 tuntia
- Itsenäinen työskentely
- Soveltava pienryhmätyöskentely
Kurssilla jaettava materiaali.
Move! -verkkosivut (www.edu.fi/move) – erityisesti opettajan käsikirja.
Jaakkola, T., Liukkonen, J. & Sääkslahti, A. (toim.) 2017. (2. uusittu painos). Liikuntapedagogiikka. Jyväskylä: PS-kustannus, luku 21, s. 367–387 (21 s.).