KTKP3019 Knowledge and Expertise 1: Teaching Practice in Basic Studies (5 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Education and Psychology
Coordinating organisation:
University of Jyväskylä Teacher Training School, Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Description
- koulun arjen havainnointi opettajan roolissa ja tulkintojen tekeminen havaintojen pohjalta
- opetussuunnitelma koulun arjessa
- yhteisopettajuus.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa eritellä havaintojaan koulun toiminnasta, vuorovaikutuksesta, oppimisympäristöistä, oppilaiden moninaisuudesta ja oppilaiden oppimiseen vaikuttavista tekijöistä
- ymmärtää opetuksen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin keskinäisen yhteyden
- reflektoi opetus- ja kasvatusalan asiantuntijuuttaan havaintoihinsa, kokemuksiinsa ja tutkimustietoon nojautuen.
Study materials
Lonka, K. (2015). Oivaltava oppiminen. Helsinki: Otava.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet (2014). Helsinki: Opetushallitus. (yleinen osa)
Metsäpelto, R.-L., Poikkeus, A.-M., Heikkilä, M. et al. (2022). A multidimensional adapted process model of teaching. Educational Assessment, Evaluation and Accountability 34: 143–172 https://doi.org/10.1007/s11092-021-09373-9
Muuta oppimateriaalia, joka tarkennetaan opintojakson toteutuksen yhteydessä
Completion methods
Method 1
Description:
Osallistuminen yhteisiin tapaamisiin, koulun toimintakulttuurin ja opetustilanteiden havainnointi, harjoitteluun kuuluvien opetuskertojen pitäminen ja opintojaksoon liittyvien tehtävien ja PROpen tekeminen hyväksytysti.
Evaluation criteria:
Arviointiperusteet tarkentuvat opetusohjelmassa tai opetuksen alkaessa.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish