KTKP012 Learning and Guidance, Part 2 (3 cr)
Tweet text
Description
· lapsen kokonaisvaltainen kasvu ja kehitys kehityspsykologian valossa
· oppiminen eri oppimiskäsitysten ja oppimisteorioiden valossa (esim. motivaation ja vuorovaikutuksen merkitys oppimisessa)
· erilaiset oppimiskäsitykset opetuksen käytännöissä ja inklusiivisten oppimisympäristöjen rakentamisessa
· arviointikulttuurin rakentaminen ja erilaiset arviointitavat
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
· tuntee ihmisen kasvun ja kehityksen perusteet
· tuntee keskeiset oppimisen teoriat ja oppimiskäsitykset ja osaa hyödyntää niitä käytännön tilanteissa
· osaa tarkastella oppimisympäristöjä ja oppimisprosesseja oppijan näkökulmasta ja tuntee inklusiivisen pedagogiikan perusperiaatteet
· tuntee oppimisen arvioinnin erilaisia periaatteita ja ymmärtää arvioinnin merkityksen oppimisen ohjaamisessa
· ymmärtää ohjauksen laaja-alaisuuden oppijan oppimisen, identiteetin ja toimijuuden tukemisena.
Study materials
1. Koivula, M., Siippainen, A. & Eerola-Pennanen, P. (toim.). (2022). Valloittava varhaiskasvatus - Oppimista, osallisuutta ja hyvinvointia. Vastapaino.
2. Lonka, K. (2015 tai uudemmat). Oivaltava oppiminen. Otava.
3. Pulkkinen, L., Ahonen, T. & Ruoppila, I. (toim.). (2023). Ihmisen psykologinen kehitys. (10. uudistettu painos). PS-kustannus.
Lisäksi muuta kirjallisuutta ja materiaalia opetusohjelmassa tarkennettavalla tavalla.