KAIO004 Towards Working Life II and Personal Study Plan (2 cr)

Study level:
Other studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

Maisteriopintojen suunnittelu, kasvatustieteilijän työtehtäviä ja -rooleja koskevan tiedon syventäminen, osallistuminen työelämäpäiville tai vastaavaan tapahtumaan, yhteistyö Työelämäpalveluiden (JYU) kanssa.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • syventää ymmärrystään omasta kasvatustieteellisestä asiantuntijuudestaan.
  • suunnitella tulevia opintojaan laaja-alaisen asiantuntijuuden rakentamiseksi.
  • tarkastella kasvatustieteilijän työkenttää eettisestä ja kestävästä näkökulmasta.

Additional information

Opintojakso on tarkoitettu kasvatustieteen/aikuiskasvatustieteen tutkinto-opiskelijoille. 

Study materials

Valitaan seuraavista kaksi teosta:

  • Collin, K., & Lemmetty, S. (2019). Siedätystä johtamisallergiaan! Vastuullinen johtajuus itseohjautuvuuden ja luovuuden tukena työelämässä. Edita.

  • Filander, K., Korhonen, M., &Siivonen, P. (2019). Huiputuksen moraalijärjestys. Osallisuuden ja sosiaalisen kivun kertomuksia. Vastapaino.

  • Koivunen, T., Sippola, M., & Melin, H. (toim). (2023). Työ elää. Muutoksia, trendejä ja muutoksen suuntia Suomessa. Gaudeamus.

Lisäksi muu mahdollinen opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali.

Completion methods

Method 1

Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.
Select all marked parts

Method 2

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (2 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish

Teaching

x

Independent study (2 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish

Teaching