ERIA4300 Bachelor's Thesis and Seminar (9 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Coordinating organisation:
Open University, Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

Tutkimusprosessin vaiheet, tiedon hankinta, empiirinen tutkielma (ei pelkkä kirjallisuuskatsaus), tieteellinen viestintä, tutkimusetiikka, tieteellinen argumentointi

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

  • osaa etsiä ja käyttää tutkimusaiheeseensa liittyvää tieteellistä kirjallisuutta
  • hallitsee tutkimusprosessin kulun ja tutkimuksen teon vaiheet
  • osaa toteuttaa pienimuotoisen empiirisen tieteellisen tutkimuksen
  • osaa laatia tutkimusraportin tieteellisen viestinnän periaatteiden mukaisesti
  • osaa perustella omia valintojaan ja arvioida muiden tekemiä valintoja tieteellisessä keskustelussa

Description of prerequisites

Opintojaksot KTKA2010 Tieteellisen tiedon rakentuminen: Laadulliset tutkimusmenetelmät ja KTKA2020 Tieteellisen tiedon rakentuminen: Määrälliset tutkimusmenetelmät on suoritettava viimeistään Kandidaatin tutkielma ja seminaari -opintojakson aikana. Opintojakson aikana tulee suorittaa LIB1THP Tiedonhankinnan perusteet (1 op) -verkko-opintojakso, jonka järjestää Avoimen tiedon keskus.

Study materials

Kniivilä, S., Lindblom-Ylänne, S., & Mäntynen, A. (2017). Tiede ja teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. Helsinki: Gaudeamus.

Puusa, A., & Juuti, P. (2020). Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Helsinki: Gaudeamus.

https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus (Menetelmien verkkokäsikirja)

Muuta oppimateriaalia, joka tarkennetaan opintojakson toteutuksen yhteydessä.

Completion methods

Method 1

Description:
Erityispedagogiikan ja varhaiserityispedagogiikan tutkinto-ohjelmien opiskelijoille.
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja kandidaatintutkielman hyväksytty suorittaminen.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (9 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching