ERIA269 Practicum: Supporting Individual Learning (5 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

  • Tutkimusperustaiset tuen hyvät käytänteet
  • Tukivastemalli
  • Yksilöllisen oppimisen ja koulunkäynnin tuen suunnittelu, toteutus ja vaikuttavuuden arviointi
  • Koulun toimintakulttuuri ja erityisopettajan toimenkuva
  • Vastuu oppilaasta ja opetuksen laadusta 

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
  • oppilastuntemukseen ja teoriatietoon pohjaten suunnitella ja toteuttaa yksilöllistä oppimisen ja koulunkäynnin tukea sekä arvioida antamansa tuen vaikuttavuutta
  • käyttää soveltuvia arviointimenetelmiä ja hyödyntää niiden tuloksia opetuksen suunnittelussa
  • laatia oppimateriaalia oppilaan yksilölliset oppimisedellytykset huomioiden
  • toimia opettajien välisessä yhteistyössä ja työparina toisen opiskelijan kanssa
  • toimia erityisopettajan ammattieettisten periaatteiden mukaisesti 

Additional information

Opintojakso sisältää

  • havainnointia
  • opettamista ja opetuksen suunnittelua
  • Norssilla saatavaa ohjausta
  • vertaispalautteen antamista ja saamista
  • itsenäistä työskentelyä mm. harjoitteluraportin laatiminen
  • läsnäolovelvollista seminaarityöskentelyä

Study materials

Oppimateriaali ilmoitetaan opetusohjelmassa ja/tai Moodlessa.

Completion methods

Method 1

Description:
Erityispedagogiikan tutkinto-ohjelman opiskelijoille.
Evaluation criteria:
Seminaarityöskentely, ohjattu harjoittelu, harjoitteluraportti.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish

Teaching