EDFM1051 Music Pedagogy in the Early Stages of Life (4 cr)
Description
- vanhemman ja lapsen välinen vuorovaikutus varhaisän musiikkikasvatuksessa
- osallisuuden periaatteet ohjauksessa
- varhaisiän musiikkikasvatuksen lähtökohdat, tavoitteet, työtavat ja -menetelmät
- odotusajan musiikkikasvatuksen perusteet
- alle 3-vuotiaiden lasten ja heidän perheidensä tavoitteellinen musiikki- ja taidekasvatustoiminta
Learning outcomes
Early music education and cultural wellbeing
Additional information
Jyväskylän ammattikorkeakoulun (JAMK) järjestämä opintojakso. Yhteyshenkilö: Leena Kangastalo (JAMK)
Description of prerequisites
Opiskelija on perehtynyt musiikki- tai taidekasvatuksen, varhaiskasvatuksen tai varhaisiän musiikkikasvatuksen perusteisiin.
Study materials
KARILA, K. & LIPPONEN, L.(toim.) 2014. Varhaiskasvatuksen pedagogiikka. Vastapaino.
KARPPINEN, S., PUURULA, A. ja RUOKONEN, I. (toim.) 2007. Elämysten alkupolulla. Helsinki: Finn Lectura.ym.
LINDEBERG-PIIROINEN, A. & RUOKONEN, I.(toim.) 2017. Musiikki varhaiskasvatuksessa -käsikirja. Classicus
DELIÉGE, I. & SLOBODA, J. 1996. Musical Beginnings. origins and development of Musical Competence. Oxford University Press Inc. New York.
GORDON,E.2003. A Music Learning Theory for Newborn and Young Children. GIA Publications, Inc. Chicago.
McPHERSON, G.E. 2007. The child as musician. A handbook of musical development. Oxford University Press.