DGKAOK Study Module in Digital Retailing (20–39 cr)
Description
Kaupan ala on Suomessa merkittävä työllistäjä ja keskeinen elinkeinoelämän toimiala. Digitalisaatio muokkaa voimakkaasti kaupan alaa ja sen osaamistarpeita. Digitaalisen kaupan opintokokonaisuus tarjoaa opiskelijalle kokonaiskuvan digitaalisesta kaupasta ja kaupan toimialan merkittävästä murroksesta. Opintojaksot ovat kiinteästi sidoksissa käytäntöön. Niiden avulla opiskelijalle muodostuu sekä teoreettinen että käytännön liiketoimintaan kytkeytyvä kaupan alan osaamispohja. Tämä vahvistaa merkittävästi opiskelijan työelämävalmiuksia. Opintojaksoilla opiskelijat pääsevät perehtymään digitaaliseen kauppaan kokonaisvaltaisesti hankinnasta ja logistiikasta asiakkaiden käyttäytymiseen, brändiin ja digitaaliseen markkinointiin.
Learning outcomes
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija ymmärtää digitaalista kauppaa monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti. Hän osaa soveltaa digitaalisen kaupan keskeisiä käsitteitä ja taitoja omassa työssään.
Description of prerequisites
Esitietoina kaikille digitaalisen kaupan opintojaksoille on YTTP1120 Markkinoinnin perusteet tai YTTP2120 Introduction to Marketing
Additional information
Digitaalisen kaupan opintokokonaisuus toteutetaan kuuden yliopiston ja Kaupan liiton yhteistyönä. Opetus toteutetaan kokonaan verkossa.
Ennen Digitaalisen kaupan opintojaksojen suorittamista opiskelijan tulee varmistua, että kyseiset opintojaksot:
- voidaan sisällyttää omaan tutkintoon/opintoihin
- eivät ole sisällöltään päällekkäisiä muiden omaan tutkintoon sisältyvien opintojen kanssa.
Structure
- DGKA1001 Purchasing and Supplier Management in Retailing (6 cr)Not published for this curriculum period
- DGKA1002 Sales and buyer behavior in retailing (6 cr)Not published for this curriculum period
- DGKA1003 Digitalization in Retailing (5 cr)Not published for this curriculum period
- DGKA1004 Distribution and Retail Management (5 cr)Not published for this curriculum period
- DGKA1005 Brand experience in retailing (5 cr)Not published for this curriculum period
- DGKA1007 Internship in digital retailing (6 cr)Not published for this curriculum period
- DGKA1006 E-commerce in practice (6 cr)Not published for this curriculum period