TIEA2191 Game Development Tools (1–3 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Information Technology
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Tweet text
Opintojaksolla perehdytään digitaalisten pelien eri elementtien tekniseen toteutukseen ja pelinkehityksen työnkulkuun.
Description
Opintojakso perehdyttää opiskelijan pelinkehityksen työkaluihin sisältäen pelinkehitysympäristöt sekä peligrafiikan, animaatioiden ja peliäänten luomisen. Opintojaksolla perehdytään digitaalisten pelien eri elementtien tekniseen toteutukseen ja pelinkehityksen työnkulkuun. Opiskelijat tekevät käytännön harjoituksia käyttäen yleisimpiä pelinkehityksen työkaluja.
Learning outcomes
Opiskelija:- ymmärtää pelinkehityksen teknisen prosessin ja tuntee eri työkalujen ja teknologioiden roolin osana sitä- tuntee pelinkehitysympäristöjen toimintaperiaatteet ja hallitsee ainakin yhden pelinkehitysympäristön peruskäytön- tuntee peligrafiikan, animaation ja peliäänten tuotantoon liittyvät peruskäsitteet ja -tekniikat- tuntee versionhallinnan roolin pelinkehitysprosessissa
Description of prerequisites
Ei vaadittu, mutta suositellaan ITKP1010 Digitaalisen osaamisen perusteet / HYTP1004 Digitaalisen osaamisen perusteet / KTKP1004 Digitaalisen osaamisen perusteet
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Independent study (1–3 cr)
Type:
Independent study
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish