TIEA2191 Game Development Tools (1–3 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Information Technology
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Tweet text

Opintojaksolla perehdytään digitaalisten pelien eri elementtien tekniseen toteutukseen ja pelinkehityksen työnkulkuun.

Description

Opintojakso perehdyttää opiskelijan pelinkehityksen työkaluihin sisältäen pelinkehitysympäristöt sekä peligrafiikan, animaatioiden ja peliäänten luomisen. Opintojaksolla perehdytään digitaalisten pelien eri elementtien tekniseen toteutukseen ja pelinkehityksen työnkulkuun. Opiskelijat tekevät käytännön harjoituksia käyttäen yleisimpiä pelinkehityksen työkaluja.

Learning outcomes

Opiskelija:- ymmärtää pelinkehityksen teknisen prosessin ja tuntee eri työkalujen ja teknologioiden roolin osana sitä- tuntee pelinkehitysympäristöjen toimintaperiaatteet ja hallitsee ainakin yhden pelinkehitysympäristön peruskäytön- tuntee peligrafiikan, animaation ja peliäänten tuotantoon liittyvät peruskäsitteet ja -tekniikat- tuntee versionhallinnan roolin pelinkehitysprosessissa

Description of prerequisites

Ei vaadittu, mutta suositellaan ITKP1010 Digitaalisen osaamisen perusteet / HYTP1004 Digitaalisen osaamisen perusteet / KTKP1004 Digitaalisen osaamisen perusteet

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Independent study (1–3 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish

Teaching