YCCA2230 Media and Content Strategy (6 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics
Coordinating organisation:
Open University, Jyväskylä University School of Business and Economics
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Tweet text

Opintojaksolla laaditaan sisältöstrategia muuttuvan mediaympäristön haasteet huomioiden.

Description

Tällä opintojaksolla tarkastellaan, kuinka organisaatiolle laaditaan sisältöstrategia muuttuvan mediaympäristön haasteet samalla huomioiden. Opintojakson aikana opiskelijat laativat ryhmissä sisältöstrategian ja tekevät itsenäisesti harjoitustehtäviä, jotka liittyvät viestinnän strategiseen johtamiseen ja (digitaalisten) sisältöjen suunnitteluun muuttuvissa mediaympäristöissä.

Tämä opintojakso kytkeytyy seuraaviin YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin:
- 4 Hyvä koulutus
- 8 Ihmisarvoista työtä ja talouskasvua
- 12 Vastuullista kuluttamista
- 16 Rauha, oikeudenmukaisuus ja hyvä hallinto

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
  • Pystyy tarkastelemaan organisaation mediaympäristöä ja sisällöntuotantoa erilaisista näkökulmista
  • On perehtynyt erilaisiin teorioihin organisaation sisältöstrategian perustana
  • Pystyy tunnistamaan muuttuvan mediaympäristön haasteita, jotka liittyvät sisällöntuotantoon
  • Tietää kuinka sisältöstrategia laaditaan ja toimitetaan kohdeyleisölle
  • Osaa toteuttaa pienempiä sisällöntuotannon suunnitteluun liittyviä tehtäviä
  • Pystyy viestimään selkeästi digitaalisissa (media)ympäristöissä
  • Osaa hankkia tietoa ja käyttää luovuutta erilaisissa tehtävissä
  • Osaa antaa palautetta muille

Description of prerequisites

JSBE: pakollisena esitietona YTTP1150 Viestinnän johtamisen perusteet tai YTTP2150 Introduction to Corporate Communication.

Avoin yliopisto: YTTP1150 Viestinnän johtamisen perusteet tai Liiketoimintaosaamisen perusopinnot, tai Digimarkkinoinnin opintokokonaisuutta suorittavilta JSBY7010 Johdanto digimarkkinoinnin opintokokonaisuuteen.

Study materials

- Lukupaketti tieteellisistä artikkeleista
- Cornelissen, J. (2017, 2020 tai 2023). Kappaleet 6 ja 8 teoksesta Corporate Communication. A Guide to Theory and Practice.

Completion methods

Method 1

Description:
Opintojaksolla on 80% läsnäolopakko. Opintojakson arvosana koostuu yksilötehtävistä ja ryhmätyönä laadittavasta sisältöstrategiasta.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (6 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching