VKTA1012 Early Childhood Special Education Pedagogy, Supplement (2 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

lapsen kehityksen ja oppimisen haasteet ja tuki, inklusiivinen varhaiskasvatus, inklusiivinen pedagogiikka, kolmitasoinen tuki

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

  • hallitsee perustiedot yleisimmistä lapsen kehitykseen ja oppimiseen liittyvistä haasteista

  • osaa tarkastella kehityksen ja oppimisen haasteita yksilön, ympäristön ja vuorovaikutuksen näkökulmasta sekä tuntee keskeisiä tukemisen tapoja kyseisissä haasteissa

  • tietää inklusiivisen pedagogiikan keskeiset piirteet ja ymmärtää mitä ne tarkoittavat käytännössä

  • osaa kuvata kolmitasoisen tuen ja ymmärtää tasojen väliset erot

Additional information

Opintojakso on osa varhaiskasvatustieteen täydentäviä aineopintoja. Tämän opintojakson suorittavat avoimen väylän kautta varhaiskasvatuksen koulutukseen valitut opiskelijat, joiden pohjaopintoina ovat kasvatustieteen aineopinnot. 

Study materials

Pihlaja, P. & Viitala, R. (2022). Varhaiserityiskasvatus. PS-Kustannus. (Luvut 1-3, 5-8, 10-16). Myös E-kirjana.

Sandberg, E. (2023). Pedagoginen tuki varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa. PS-Kustannus. (Osat 2-5). Myös E-kirjana.

Heiskanen, N. & Syrjämäki, M. (toim.). (2022). Pienet tuetut askeleet. PS-Kustannus. (s. 14-83). Myös E-kirjana.

Completion methods

Method 1

Description:
Itsenäinen opiskelu, eTentti Exam-järjestelmässä.
Evaluation criteria:
Arvosana perustuu tenttiin.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Exam (2 cr)

Type:
Exam
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching