VAAM3019 Practice Period I (7 cr)
Description
Lapsi yksilönä ja vertaisryhmässä; pedagoginen havainnointi, suunnittelu, ohjaus, dokumentointi ja arviointi; sosiogrammi; käyttöteoria; vuorovaikutus, oppimisympäristöt; varhaiskasvatus- ja esiopetussuunnitelmat; Vaka ePortfolio-työskentely.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
Osaa toteuttaa paikallisten varhaiskasvatus- ja esiopetussuunnitelmien mukaista pedagogista toimintaa ja huomioida yksilökohtaisten suunnitelmien merkityksen pedagogisena työvälineenä
Osaa hyödyntää lapsen kehityksen, yksilöllisyyden ja vertaisryhmän tuntemusta suunnitelmallisen pedagogisen toiminnan lähtökohtana
Tunnistaa kasvatuksen ja opetuksen taustalla vaikuttavia oppimisteoreettisia ajattelu- ja toimintamalleja
Osaa havainnoida, suunnitella, toteuttaa, arvioida ja dokumentoida pedagogista toimintaa varhaiskasvatuksen ja/tai esiopetuksen oppimisympäristöissä
Osaa toimia rakentavasti vuorovaikutuksessa ja yhteistyössä lasten ja työtiimin kanssa
Osaa huomioida lapsen erilaisia kasvu- ja oppimisympäristöjä
Tiedostaa varhaiskasvatuksen opettajan pedagogisen vastuun sekä työn moniulotteisuuden
Osaa reflektoida ja jäsentää omaa pedagogista asiantuntijuuttaan
Additional information
Opintojakson suorittamisen tapa/tavat kuvataan tarkemmin Sisussa kunkin lukuvuoden opetusohjelmassa.
Description of prerequisites
Varhaisvuosien pedagogiikka (suoritettu kokonaan), Esi-ja alkuopetuksen pedagogiikka (suoritettu kontaktiopetuksen osuus).
Study materials
Muuta oppimateriaalia, joka tarkennetaan opintojakson toteutuksen yhteydessä.