VAAM1350 Language (4 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Description
Lapsen kielen kehitys, kielitietoisuus, monikielisen oppijan tukeminen, S2-opetus, monilukutaito, kaksikielinen varhaiskasvatus ja esiopetus
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee lapsen kielen kehityksen vaiheet
- osaa tukea lapsen kielellisiä taitoja ja valmiuksia sekä kielellisen identiteetin kehitystä
- ymmärtää kielitietoisuuden eri ulottuvuudet ja kielitietoisen pedagogiikan toimintaperiaatteet
- osaa soveltaa kielitietoista pedagogiikkaa moninaisista kielellisistä ja kulttuurisista taustoista tulevien lasten kanssa
- ymmärtää S2-opetuksen, monilukutaidon ja kaksikielisen varhaiskasvatuksen pedagogisia lähtökohtia
Additional information
Opintojakson suorittamisen tapa/tavat kuvataan tarkemmin Sisussa kunkin lukuvuoden opetusohjelmassa.
Study materials
- Niemitalo-Haapola, E., Haapala, S. & Ukkola, S. (toim.) (2020). Lapsen kielenkehitys. Vuorovaikutuksen, leikin ja luovuuden merkitys. PS-Kustannus.
Muuta oppimateriaalia, joka tarkennetaan opintojakson toteutuksen yhteydessä.
Completion methods
Method 1
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (4 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish