TTIA1107 Becoming an Adult Educator: Health Science Practice I (10 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Tweet text
Opintojakson keskiössä ovat omakohtainen opettajuus ja kehittyminen aikuiskouluttajana, työelämävalmiudet ja opettajantyönharjoittelu terveysalalla.
Description
- HOPS oman oppimisprosessin käsikirjoituksena
- Opetuksen suunnittelun peruskysymykset terveysalan koulutuksessa
- Opetussuunnitelmateoriat
- Andragogiikan, terveyspedagogiikan ja -didaktiikan väliset yhteydet ja jännitteet
- Oppimisen ja osaamisen arviointi, itse- ja vertaisarviointi sekä palaute
- Työelämävalmiudet ja erilaiset asiantuntijatyön ja urakehityksen mahdollisuudet
- Opettajan, opiskelijoiden ja työyhteisön hyvinvointi
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tunnistaa omat kehittymistarpeensa ja -tavoitteensa terveysalan opettajana/ohjaajana ja aikuiskouluttajana sekä arvioi kriittisesti omaa toimintaansa
- ymmärtää oppimisprosessin vaiheita ja omaa rooliaan opettajana/ohjaajana oppimisprosessin eri vaiheissa
- suunnittelee, toteuttaa ja arvioi opetus- ja ohjaustilanteita erilaisten oppijoiden ja ryhmien tarpeisiin
- valitsee tarkoituksenmukaisia opetus-, ohjaus- ja arviointimenetelmiä erilaisten oppijoiden ja ryhmien tarpeisiin
- ymmärtää ja osaa kriittisesti arvioida oman alansa koulutuskäytänteitä sekä omia ennakkokäsityksiään niistä
- tunnistaa erilaisia asiantuntijatyön ja urakehityksen mahdollisuuksia
- ymmärtää oman, työyhteisön ja opiskelijoiden työhyvinvoinnin merkityksen osana opettajan työtä
Additional information
Korvaa opintojaksot:
TTIA1101 (8 op)
LTKS1011 (1 op) tai LTKS1010 (2 op)
Study materials
- Brookfield, S. (1995) Becoming a critically reflective teacher. San Fransisco: Jossey-Bass.
- Brookfield, S.D. & Preskill, S. (2005). Discussion as a way of teaching. Tools and techniques for democratic classrooms. San Francisco: Jossey-Bass.
- Bryan, C. & Klegg, K. (2019) Innovative assessment in higher education. A handbook for academic practitioners. London: Routledge (myös e-kirjana)
- Jarvis, P. (2006). The theory and practice of teaching. Routledge (myös e-kirjana)
- Saaranen, T., Koivula, M., Mikkonen, K., Hemberg, J. & Salminen, L. 2023. Terveysalan opettajan käsikirja. Tietosanoma.
- Schön, D.A. (1987). (tai uudempi painos) Educating the Reflective Practitioner. San Francisco, California: Jossey-Bass.
- Muu opintojaksolla ilmoitettava ajankohtainen materiaali
Completion methods
Method 1
Description:
Luennot ja pienryhmätyöskentely, itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät. Asiantuntijana kehittyminen (1op) toteutuu opintojen ensimmäisen lukuvuoden aikana.
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen luentoihin ja pienryhmätyöskentelyyn sekä vaadittavien oppimistehtävien ja opetusharjoittelun hyväksytty suorittaminen. Opetuksessa hyödynnetään jatkuvaa itse-, vertais- ja opettaja-arviointia.
Time of teaching:
Period 1, Period 2
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (9 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Teaching
8/28/2024–5/29/2025 Seminar
x
Participation in teaching (1 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish