TTIA1102 Becoming an Adult Educator - Practice II (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Tweet text
Opintojakson keskiössä ovat opettajana kehittyminen, opettajan laaja-alaiset työtehtävät sekä pedagoginen tutkimus- ja kehittämistyö terveysalalla.
Description
- HOPS oman opettajana kehittymisen käsikirjoituksena
- Pedagogiseen kehittämiseen kytkeytyvä tutkimus- ja kehittämistyö
- Tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tarkastelee kriittisesti omaa kehittämisosaamistaan
- työskentelee osana yhteistyöverkostoja terveysalan koulutuksen ja työelämän kehittämiseksi
- osaa kriittisesti hyödyntää näyttöön perustuvaa tietoa osana tutkivaa kehittämistyötä
- osaa kriittisesti soveltaa tarkoituksenmukaisia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
- kehittää terveysalan koulutusta kestävästi vastaamaan tulevaisuuden osaamistarpeita
Study materials
- Billett, S., Harteis, C. & Gruber, G. 2014. International Handbook of Research in Professional and Practice-based Learning. Springer Dordrecht. [myös e-kirjana]
- Revans, R. (2011) ABC of Action Learning. https://doi.org/10.4324/9781315263533
- Salminen, A-L. & Töytäri, A. 2023. Kuntoutuksen koulutus ja tutkimus. Asiantuntijafoorumin näkökulmia koulutuksen kehittämiseen ja ehdotus kuntoutuksen tutkimuksen strategiaksi. Valtioneuvoston julkaisuja 2023: 64. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-383-898-7
- Sosiaali- ja terevysalan korkeakoulutuksen kehittäminen -hanke. Loppuraportti. Valtioneuvosto. Opstus- ja kulttuuriministeriö. Sosiaali- ja terveysministeriö. Helsinki 2023. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-383-958-8
- Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta: näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere: Tampereen Yliopistopaino Oy – Juvenes Print. https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
- Toom, A. & Pyhältö, K. 2020. Kestävää korkeakoulutusta ja opiskelijoiden oppimista rakentamassa: Tutkimukseen perustuva selvitys ajankohtaisesta korkeakoulupedagogiikan ja ohjauksen osaamisesta http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/161992
- Muu opintojaksolla ilmoitettava ajankohtainen materiaali.
Completion methods
Method 1
Description:
Luennot ja pienryhmätyöskentely, itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät.
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen luentoihin ja pienryhmätyöskentelyyn sekä vaadittavien oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen. Arvioinnissa hyödynnetään jatkuvaa itse-, vertais- ja opettaja-arviointia.
Time of teaching:
Period 3, Period 4
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish