TSAS4025 Exercise on Hybrid Influence and Strategic Communication (5 cr)

Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
English, Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Information Technology
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

Hybridivaikuttamisen ja strategisen viestinnän harjoitus toteutetaan suljetussa ympäristössä, jossa globaali ja kansallinen turvallisuustilanne huononee koko ajan. Kurssilaisten muodostamien ryhmien tulee havainnoida, torjua ja ennakoida hyökkäyksiä, ylläpitää omaa tilannekuvaa sekä johtaa toimintaansa että tiedottaa, viestiä ja raportoida organisaatioidensa vaatimusten mukaan muiden ryhmien ja viranomaisten kanssa.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija 1) tuntee hybridivaikuttamiseen (esim. kyber- ja informaatiovaikuttaminen) liittyviä vaikuttamisen tapoja, ja 2) tunnistaa tietoverkko- ja informaatio-operaatioita, osaa analysoida niitä, 3) osaa valita niihin reagointiin sopivimmat toimenpiteet sekä 4) ymmärtää strategisen viestinnän merkityksen osana poikkeuksellisten tilanteiden ja kriisien hallintaa. Opiskelija on myös saanut kokemuksen toimimisesta sekavassa, hektisessä ja ajoittain stressaavassakin toimintaympäristössä ja tilanteessa. Opiskelija osaa myös analysoida omaa toimintaansa ja liittää sen turvallisuutta ja kriisilanteita koskevaan teoreettiseen tietoon.

Additional information

Opintojakso voidaan toteuttaa yhteistyökumppaneiden kanssa.

Description of prerequisites

Opintojaksolla oletetaan, että opiskelija on suorittanut vähintään alemman korkeakoulututkinnon tai sitä vastaavan tutkinnon, esimerkiksi ammattikorkeakoulututkinnon.

Study materials

Vaihtelee toteutuksittain.

Completion methods

Method 1

Description:
Opintojakso toteutetaan harjoituksena.
Evaluation criteria:
Arviointi perustuu oppimispäiväkirjaan.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
English, Finnish
No published teaching