TERS1014 Health Promotion Project (4–6 cr)

Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Tweet text

Opintojaksolla laaditaan suunnitelma käytännön terveyden edistämisprojektin toteutuksesta ja arvioinnista.

Description

  • Yhteiskehittämisen prosessi (co-creation)
  • Kohderyhmän ja sidosryhmien osallistaminen
  • Osallistavan suunnittelun menetelmät (mm. Concept mapping)
  • Implementaatiotutkimus
  • Toteutettavuuden (feasibility) ja pysyvyyden (sustainability) arviointi 

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

  • osaa soveltaa terveyden edistämisen tietopohjaa, malleja ja teorioita sekä projektityöskentelyn ja yhteiskehittämisen periaatteita terveyden edistämisen projektin suunnittelussa
  • osaa kriittisesti arvioida projektin toimeenpanoa sekä kohderyhmän ja sidosryhmien osallistamista hyödyntämällä implementaatiotutkimuksen periaatteita suunnitteluprosessissa
  • osaa arvioida, millä keinoilla projektissa kehitettävien toimenpiteiden pysyvyyttä valitussa kohderyhmässä ja toimintaympäristössä voidaan vahvistaa

Additional information

2. maisterivuoden syksy

Kaikki opiskelijat tekevät kirjallisena tehtävänä projektisuunnitelman 4 op. Projektin käytännön toteutuksesta voi saada 2 op lisää. 

Description of prerequisites

TTIS1002 Tutkimus- ja kehittämisosaaminen väestön terveyden edistämisessä

TERS1011 Terveyden edistämisen teoreettinen perusta ja tutkimus

TERS1012 Terveyden edistämisen strateginen osaaminen ja johtaminen

TERS1013 Terveyden edistämisen tutkimusperustainen suunnittelu ja arviointi 

Study materials

  • Brandsen, T., Steen, T., & Verschuere, B. (2018). Co-Production and Co-Creation. Routledge. (soveltuvin osin)
  • Muu opintojaksolla ilmoitettava materiaali 

Completion methods

Method 1

Description:
Kirjallinen tehtävä, luennot 4 h ja seminaarit 8 h. Kirjallinen tehtävä (4 op), käytännön toteutus (2 op).
Evaluation criteria:
Kirjallinen tehtävä (100%)
Time of teaching:
Period 1, Period 2
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (4–6 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching