OKLS1139 Education, Society and Change 3 (5 cr)

Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

Millaista on opettajan työn yhteisö- ja yhteiskuntatason ilmiölähtöinen tarkastelu?

Teemat: demokratiakasvatus, peruskoulun arvopohja, eettisesti ja sosiaalisesti kestävä koulu

Ydinosaamisalueet: Eettinen osaaminen, yhteisöllinen ja yhteiskunnallinen osaaminen, tieteellinen osaaminen  

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

- eritellä ja jäsentää koulun ja kasvatuksen yhteiskunnallisia sidoksia sekä ymmärtää näkökulman opettajasta yhteiskunnallisena toimijana ja demokratian kehittäjänä

- tutkia valitsemaansa kouluyhteisö- ja yhteiskuntatason ilmiötä sekä jäsentää sitä asianmukaisten käsitteiden avulla

- integroida ja jalostaa omia kokemuksia ja käsityksiä valitun ilmiön tutkimisessa

- hallita ja tarkastella omaa ja ryhmän toimintaa kriittisesti 

Description of prerequisites

Kasvatustieteen perus- ja aineopinnot

Study materials

Oppimateriaali tarkennetaan opintojakson toteutuksen yhteydessä 

Completion methods

Method 1

Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti
Select all marked parts

Method 2

Evaluation criteria:
Oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching

x

Independent study (5 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching