OKLA3209 Knowledge and Expertise 2: Teaching Practice in Subject Studies (4–8 cr)
Description
Opetussuunnitelmaan pohjautuva jaksosuunnitelma ja tuntisuunnitelma
Arvioinnin eri muodot oppijoiden resurssien havainnoinnissa ja oppimisen tukemisessa
Tunnetuki ja ryhmän ohjaaminen
Käyttöteoria
Reflektion merkitys asiantuntijuuden kehittämisessä
Yhteisopettajuus
Ydinosaamisalueet: Pedagoginen osaaminen sekä vuorovaikutusosaaminen ja moninaisuuteen liittyvä osaaminen
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
Ymmärtää vuorovaikutuksen merkityksen oppimisessa ja ryhmän ohjaamisessa huomioiden ne omassa opetuksessaan.
Ymmärtää arvioinnin keskeisen merkityksen oppimisprosessin suunnittelussa ja toteutuksessa
Osaa suunnitella ja toteuttaa oppimistilanteita ja -kokonaisuuksia huomioiden oppilaiden oppimisedellytykset, kokemukset ja intressit sekä eri tuen muodot oppimisen ohjaamisessa.
Reflektoi opetus- ja kasvatusalan asiantuntijuuttaan käytäntöä ja teoriaa yhdistäen.
Description of prerequisites
Kasvatustieteen perusopinnot
Study materials
Salmela-Aro, K. (toim.) 2018. Motivaatio ja oppiminen. Jyväskylä: PS-kustannus
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014. Helsinki: Opetushallitus.
Muuta oppimateriaalia, joka tarkennetaan opintojakson toteutuksen yhteydessä