OHPA239 Civic Education as a Challenge for Pedagogy (4 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Description
Kansalaisuuden nykytilan analyysi
Kansalaisuuden kompetenssit
Osallisuus, osallistuminen, vaikuttaminen
Demokratiakasvatus
Toimijuuden teoriat
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa kansalaiskasvatusta ilmiönä
- hahmottaa kansalaiskasvatuksen, omaehtoisen yhteisöllisen toimintakyvyn ja elinikäisen oppimisen välisiä yhteyksiä
- hahmottaa erilaisia toimijuutta ja identiteettiä koskevia teoreettisia näkökulmia ja tunnistaa toimijuutta erilaisissa koulutuksen konteksteissa
- arvioida sekä oppijoiden että omaa toimijuuttaan toimijuuden teoreettisten näkökulmien avulla.
Study materials
Eteläpelto, A., Heiskanen, T. & Collin, K. (toim.) 2011. Valta ja toimijuus aikuiskasvatuksessa.
Aikuiskasvatuksen 49. Vuosikirja. Vantaa: Kansanvalistusseura. Ojala, H., Palmu, T. & Saarinen, J. (toim.) 2009. Sukupuoli ja toimijuus koulutuksessa. Tampere: Vastapaino. Rinne, R. & Jauhiainen, A. (toim.) 2011. Aikuiskasvatus ja demokratian haaste. Helsinki: Kansanvalistusseura.
Muu opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali (artikkelit ja e-kirjat).
Completion methods
Method 1
Description:
Opintojakso toteutetaan monimuotoisesti ja se perustuu lähipäivillä tapahtuvaan työskentelyyn, itsenäiseen työskentelyyn ja vertaistyöskentelyyn.
Evaluation criteria:
Opiskelija osallistuu opetukseen, pienryhmän työskentelyyn sekä tekee itsenäiset tehtävät hyväksytysti.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (4 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish