KTKP010 Learning and Guidance (4–5 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
English, Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Education and Psychology
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Description
- lapsen kokonaisvaltainen kasvu ja kehitys kehityspsykologian valossa
- oppiminen eri oppimiskäsitysten ja oppimisteorioiden valossa (esim. motivaation ja vuorovaikutuksen merkitys oppimisessa)
- erilaiset oppimiskäsitykset opetuksen käytännöissä ja inklusiivisten oppimisympäristöjen rakentamisessa
- arviointikulttuurin rakentaminen ja erilaiset arviointitavat
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee ihmisen kasvun ja kehityksen perusteet
- tuntee keskeiset oppimisen teoriat ja oppimiskäsitykset ja osaa hyödyntää niitä käytännön tilanteissa
- osaa tarkastella oppimisympäristöjä ja oppimisprosesseja oppijan näkökulmasta ja tuntee inklusiivisen pedagogiikan perusperiaatteet
- tuntee oppimisen arvioinnin erilaisia periaatteita ja ymmärtää arvioinnin merkityksen oppimisen ohjaamisessa
- ymmärtää ohjauksen laaja-alaisuuden oppijan oppimisen, identiteetin ja toimijuuden tukemisena
Additional information
Study materials
Completion methods
Method 1
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Select all marked parts
Method 2
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Select all marked parts
Method 3
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Select all marked parts
Method 4
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Select all marked parts
Method 5
Description:
Liikunnan opiskelijoiden suoritustapa.
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Select all marked parts
Method 6
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (4 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
English, Finnish
Teaching
10/28–12/31/2024 Contact teaching
x
x
x
Exam (1 cr)
Type:
Exam
Grading scale:
0-5
Language:
English, Finnish
Teaching
10/28–12/31/2024 Exam
10/28/2024–2/28/2025 Exam
11/11–12/20/2024 Exam
x
Participation in teaching (4 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
English, Finnish
Teaching
10/28–12/31/2024 Contact teaching
x
Participation in teaching (4 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
English, Finnish
Teaching
11/11–12/13/2024 Small group teaching
x
Participation in teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Teaching
10/28/2024–6/15/2025 Essay
x
Participation in teaching (4 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Teaching
3/4–5/25/2025 Contact teaching
x
Participation in teaching (1 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Teaching
1/9–5/31/2025 Independent project
x
Participation in teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
English, Finnish