KOTES468 Educational Technology Project (10 cr)
Description
Sisältö
Koulutusteknologian projektissa opiskelija saa käsityksen koulutusteknologian aihealueen projektista, sen läpiviennistä ja ryhmätyöstä sekä kokemusta kirjallisesta ja suullisesta viestinnästä. Projektien avulla opiskelijat saavat myös käytännön kokemusta opintojaksojen harjoitustöitä tai oppimistehtäviä laajempien töiden määrittelystä, suunnittelusta ja toteuttamisesta sekä tarvittavien dokumenttien laatimisesta.
Opintojaksolle ilmoittautuneista opiskelijoista muodostetaan 3-5 hengen projektiryhmä, joka toteuttaa tietyn projektin tietylle tilaajalle. Tarvittaessa projektiryhmiä muodostetaan useampia.
Koulutusteknologian projektin aihe voi olla esimerkiksi joku laaja kartoitus-, selvitys- tai suunnittelutyö koulutusteknologian kentältä. Projekti voi sisältää myös koulutusteknologian aihealueen ohjelmistokehitystä, mutta se ei ole vaatimuksena projektin aiheelle.
Koulutusteknologian projekti on suunnattu Koulutusteknologian maisteriopiskelijoille.
Suoritustavat
Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn Jyväskylässä Agoralla tai etänä ja oppimispäiväkirjan kirjoittaminen, lisäksi itsearviointi. Projektityöskentelyn kokonaismäärä on noin 270 tuntia (keskimäärin noin 15-20 tuntia per viikko). Kurssi järjestetään vuorovuosin etä- ja hybriditoteutuksena. Hybriditoteutuksen lukuvuosina kurssia ei voi suorittaa täysin etäopiskeluna.
Arviointiperusteet
Opintojakson arvosana määräytyy projektityöskentelyn onnistumisen perusteella.
Learning outcomes
Hyvä osaaminen opintojakson sisältökuvauksessa mainituilla osa-alueilla (projektityöskentely eri osa-alueineen).
Description of prerequisites
Esitietoina ovat seuraavat Koulutusteknologian maisteriohjelmaan suuntaavat pääaineopinnot tai niitä vastaavat tiedot:
* KOTEP161 Oppimisen luovat teknologiat 5 op tai TIEP161 Opetusteknologia 3 op
* KOTEA261 Tietotekniikan rooli oppimistilanteissa 2 op tai TIEA261 Tietotekniikan rooli opetuksessa 2 op
* KOTEA361/TIEA361 Tietotekniikan opettajan työvälineitä 5 op
Myös opettajan pedagogiset opinnot olisi hyvä olla suoritettuna ennen projektia.
Recommended prerequisites
- Prerequisite group 1
- TIEA261 Role of ICT in Education (2 cr)Not published for this curriculum period
- TIEA361 Information Technology for Teachers (5 cr)Not published for this curriculum period
- TIEP161 Educational Technology (3 cr)Not published for this curriculum period
- Pedagogical Intermediate Studies in Education for Subject Teachers
- Prerequisite group 2