KIKS1209 Writing and Pedagogy (5 cr)

Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Music, Art and Culture Studies
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

Pedagogiikan kysymykset kirjoittamisen kannalta. Kirjoittamisen opettamisen lähestymistavat, oppimiskäsitykset ja teoriat. Kirjoittamisen opetus- ja ohjaustyön terapeuttiset vaikutukset.


Kurssin painopisteinä voivat olla

● kirjoittamisen ohjaus eri ikäryhmissä ja eri asteilla

● luovuusnäkökulma kirjoittamisen ryhmäperustaisessa opettamisessa

● luovan asiantuntijuuden opettaminen ja luova tietokirjoittaminen

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

• tuntee keskeisimmät kirjoittamisen pedagogiset käytänteet, kirjoittamiseen liittyvät luovuusteoriat pedagogiikan kannalta sekä kirjoittamistaitojen arviointimenetelmät

• ymmärtää niiden merkityksen ja aseman kirjoittamisen opetuksessa

• osaa selittää ja vertailla pedagogisia käytänteitä ja arviointimenetelmiä,sekä pohtia niiden vaikutusta siihen, miten kirjoittamista opitaan ja opetetaan

• osaa soveltaa oppimiaan tietoja kirjoittamisen opetuksessa, selittää yleistajuisesti keskeisiä käsitteitä ja vastata niitä koskeviin kysymyksiin

• tuntee terapeuttisten vaikutusten merkityksen osana kirjoittamisen opetus- ja ohjaustyötä.

Study materials

Cowan, Andrew: Against Creative Writing. Routledge 2022,

tai sopien.

Completion methods

Method 1

Select all marked parts

Method 2

Select all marked parts

Method 3

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
No published teaching
x

Independent study (5 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching

x

Exam (5 cr)

Type:
Exam
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
No published teaching