KAIO003 Towards Working Life I (4 cr)

Study level:
Other studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

Kasvatustieteilijän työtehtävät ja -roolit, alumnien vierailut, kasvatustieteilijän työ- ja toimintakenttiin tutustuminen, yhteistyö Työelämäpalveluiden (JYU) kanssa.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

  • muodostaa näkemyksen kasvatusalan työkentästä ja -tehtävistä.

  • tunnistaa omaa osaamistaan ja tulevaisuuden kehittämishaasteitaan.

  • jäsentää omaa ammatillista identiteettiään ja mahdollisia työuriaan.

  • tarkastella kasvatustieteilijän työkenttää eettisestä ja kestävästä näkökulmasta.

Additional information

Opintojakso on tarkoitettu kasvatustieteen ja aikuiskasvatustieteen tutkinto-opiskelijoille. 

Study materials

Oppimateriaalit

  • Kasvio, A. (2014). Kestävä työ ja hyvä elämä. Gaudeamus.

  • Työelämäpalveluiden (JY) uraseurantaraportit

  • Artikkelit:

    Ainiala, T., Olsson, P., Mattila, H., & Vesalainen, M. (2020). Työelämätaidot korkeakouluopetuksessa. Opiskelijoiden kokemuksia asiantuntijuuden ja taitojen kehittymisestä monialaisella kaupunkitutkimuksen projektikurssilla. Aikuiskasvatus, 40, 96-11. https://doi.org/10.33336/aik.95449

    Hanhimäki,E., Vähäsantanen, K., & Rantanen, J. (2021). Toimijuuden ja identiteetin yksilölliset ja sosiaaliset painotukset korkeakoulutettujen urapoluilla. Aikuiskasvatus, 41, 319-332. https://doi.org/10.33336/aik.112753

    Jääskelä, P., Nykänen, S., & Tynjälä, P. (2018) Models for the development of generic skills in Finnish higher education, Journal of Further and Higher Education, 42, 130-142. DOI: 10.1080/0309877X.2016.1206858

    Virtanen, A., & Tynjälä, P. (2019). Factors explaining the learning of generic skills: A study of university students’ experiences. Teaching in Higher Education, 24, 880–894.

Lisäksi muu mahdollinen opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali.

Completion methods

Method 1

Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin kokoontumisiin ja oppimistehtävien tekeminen.
Select all marked parts

Method 2

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (4 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish

Teaching

x

Independent study (4 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
No published teaching