HISS2013 History of Political Cultures (5 cr)

Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
English, Finnish
Responsible organisation:
Department of History and Ethnology
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Tweet text

Syvennytään kielellisesti suuntautuneeseen poliittisten kulttuurien historian tutkimukseen eri näkökulmista.

Description

Thorough grounding in different approaches to the history of political cultures.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

  • on syventänyt tietämystään erityisesti eurooppalaisista poliittisista kulttuureista pitkällä aikavälillä

  • hallitsee kielelliset tutkimusmenetelmät ja osaa itsenäisesti arvioida niiden vahvuuksia ja heikkouksia

  • osaa pohtia teoreettisten valintojen tutkimuksellisia seurauksia

  • osaa arvioida erilaisten lähdetyyppien vahvuuksia ja heikkouksia sekä niiden vaikutusta omaan erikoistumisalueeseen

  • osaa soveltaa kielellisiä menetelmiä käytäntöön 

Additional information

Kurssin painopiste voi vaihdella opintojakson toteutuksen perusteella. 

Study materials

For the book exam, works are selected from the following list to make up a total of 5 cr. The essay book choices are agreed in advance with the course coordinators.


Hannikainen, Matti O., Danielsbacka, Mirkka, Tepora, Tuomas (toim.), Menneisyyden rakentajat. Teoriat historiantutkimuksessa (2 op)

Mazower, Mark, Dark Continent: Europe's Twentieth Century (2 op)

Judt, Tony, Postwar: A history of Europe since 1945 (3op)

Ihalainen, Pasi, The Springs of Democracy: National and Transnational Debates on Constitutional Reform in the British, German, Swedish and Finnish Parliaments, 1917-1919 (3 op)

Johnson, Robert Davies, Congress and the Cold War (2 op)

Hentilä, Seppo, Pitkät varjot. Muistamisen historia ja politiikka (2 op)

Ihalainen, Pasi, Ilie, Cornelia, Palonen, Kari (toim.), Parliament and Parliamentarism: A Comparative History of a European Concept (2 op)

Kurunmäki, Jussi, Nevers, Jeppe, te Velde, Henk (toim.), Democracy in Modern Europe: A Conceptual History

Innes, Joanna, Philp, Mark (toim.), Re-imagining Democracy in the Age of Revolutions: America, France, Britain, Ireland 1750-1850 (3 op) 

Completion methods

Method 1

Description:
Essee
Evaluation criteria:
Suoritustavasta riippumatta numeerinen arvosana asteikolla 0–5. Arvosana perustuu osaamistavoitteiden toteutumista mittaavien suoritusten arviointiin.  Kontaktiopetus edellyttää osallistumista opetukseen ja annettujen tehtävien hyväksyttyä suorittamista.  Itsenäisessä suorituksessa hyväksytty suoritus edellyttää tehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Select all marked parts

Method 2

Description:
Kirjatentti
Evaluation criteria:
Suoritustavasta riippumatta numeerinen arvosana asteikolla 0–5. Arvosana perustuu osaamistavoitteiden toteutumista mittaavien suoritusten arviointiin.  Kontaktiopetus edellyttää osallistumista opetukseen ja annettujen tehtävien hyväksyttyä suorittamista.  Itsenäisessä suorituksessa hyväksytty suoritus edellyttää tehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Select all marked parts

Method 3

Description:
Osallistuminen opetukseen
Evaluation criteria:
Suoritustavasta riippumatta numeerinen arvosana asteikolla 0–5. Arvosana perustuu osaamistavoitteiden toteutumista mittaavien suoritusten arviointiin.  Kontaktiopetus edellyttää osallistumista opetukseen ja annettujen tehtävien hyväksyttyä suorittamista.  Itsenäisessä suorituksessa hyväksytty suoritus edellyttää tehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Independent study (5 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching

x

Independent study (5 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching

x

Participation in teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching