HISS2010 History of Crises and Societal Changes (5 cr)

Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
English, Finnish
Responsible organisation:
Department of History and Ethnology
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Tweet text

Kurssilla syvennetään kriisien historiallista ymmärtämistä aihepiirin eri lähestymistapojen ja historiankirjoituksen kautta.

Description

Thorough grounding in historical research on crises and social change.

Learning outcomes

After completing the course, the student will:

  • be aware of the different interpretations related to the subject
  • recognise the approaches, theories, methods and source selections behind research results
  • based on knowledge of diverse literature, be able to conduct an analytical academic debate on the subject both orally and in writing
  • understand the many and varied reasons for and the effects and implications of crises, and their diversity, also in the long term and in different contexts

After completing the course by book test, the student will also have

  • acquired advanced problem-solving skills
  • developed their academic communication and argumentation skills
  • deepened their expertise and honed their skills in analysing data and visualising broad areas

After completing the course by essay, the student will also have

  • acquired broader and more advanced information retrieval skills
  • developed their academic communication and argumentation skills
  • honed their expertise in analysing data and conceptualising broad issues
  • developed their project management skills by designing their own activities and planning their time.

Description of prerequisites

 Oletuksena on, että kurssin suorittava opiskelija on suorittanut jakson HISA1006. 

Study materials

For the book exam, works are selected from the following list to make up a total of 5 cr. The essay book choices are agreed in advance with the course coordinators.


Chin, Rita, The Crisis of Multiculturalism in Europe: A History (2017), 1op

Hewitson, Mark, & Matthew D’Auria (toim.) Europe in Crisis: Intellectuals and European Idea, 1917–1957, 1op

Judt, Tony, Postwar: A History of Europe since 1945, 2op

Streeck, Wolfgang: Ostettua aikaa. Demokraattisen kapitalismin lykätty kriisi, 1op

Roitman, Janet: Anti-Crisis. 1op 

Completion methods

Method 1

Description:
Osallistuminen opetukseen (lisäksi esim. luentotentti)
Evaluation criteria:
Suoritustavasta riippumatta numeerinen arvosana asteikolla 0–5. Arvosana perustuu osaamistavoitteiden toteutumista mittaavien suoritusten arviointiin. Kontaktiopetus edellyttää osallistumista opetukseen ja annettujen tehtävien hyväksyttyä suorittamista. Itsenäisessä suorituksessa hyväksytty suoritus edellyttää tehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Select all marked parts

Method 2

Evaluation criteria:
Suoritustavasta riippumatta numeerinen arvosana asteikolla 0–5. Arvosana perustuu osaamistavoitteiden toteutumista mittaavien suoritusten arviointiin. Kontaktiopetus edellyttää osallistumista opetukseen ja annettujen tehtävien hyväksyttyä suorittamista. Itsenäisessä suorituksessa hyväksytty suoritus edellyttää tehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Select all marked parts

Method 3

Description:
Esseet: 3 x 5s. kriittistä esseetä kolmesta eri kriisitematiikasta
Evaluation criteria:
Suoritustavasta riippumatta numeerinen arvosana asteikolla 0–5. Arvosana perustuu osaamistavoitteiden toteutumista mittaavien suoritusten arviointiin. Kontaktiopetus edellyttää osallistumista opetukseen ja annettujen tehtävien hyväksyttyä suorittamista. Itsenäisessä suorituksessa hyväksytty suoritus edellyttää tehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching

x

Independent study (5 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching

x

Independent study (5 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching