HISA1003 Pedagogy of History (5 cr)
Tweet text
Description
Learning outcomes
Kurssin suoritettuaan opiskelija
ymmärtää historiallisen ajattelun eri määritelmiä ja rakentumista
tunnistaa historian opettamisen tutkimuksellista pohjaa ja tuntee historian pedagogista tutkimusta
on perehtynyt johonkin historian opettamiseen liittyvään erityiskysymykseen
osaa pohtia kriittisesti historian oppimisen kysymyksiä
hahmottaa historian pedagogiikan kansainvälistä tutkimuskenttää
on harjoitellut historiaan liittyvän oppimisen havainnointia.
Additional information
Active participation in teaching and written assignments or lecture exam. Completion by independent study – essay or book exam. Active participation in the study group and written assignments.
Study materials
Kirjatenttinä suoritettaessa valitaan kaksi seuraavista teoksista:
Barton, K. & Levstik, L. (2013) Teaching History for the Common Good
Davies, Ian (2010) Debates in History Teaching
Seixas, Peter & Morton, Tom (2013) The Big Six Historical Thinking Concepts
Veijola, Anna (2013) Pedagogisen ajattelun kehittyminen aineenopettajankoulutuksessa
Wineburg, Sam (2001) Historical Thinking and Other Unnatural Acts
Sekä yksi seuraavista:
Jukka Rantala, Sirkka Ahonen (2015) Ajan merkit: Historian käyttö ja opetus.
Anna Veijola, Simo Mikkonen (2019) Lähteillä: Historian taitoja oppitunneille
Completion methods
Method 1
Method 2
Method 3
Participation in teaching (5 cr)
Independent study: examination (5 cr)
Voit tehdä tentin eTenttinä.